مهدی شریفیان عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه همایش 'هزاره بابا طاهر' افزود: 145 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که از این تعداد 83 مقاله پذیرفته شد که چکیده این مقاله ها در یک جلد کتاب 185 صفحه ای با شمارگان 500 نسخه توسط انتشارات دانشگاه بوعلی سینا منتشر شد.
وی افزود: مقاله های ارسال شده به دبیرخانه همایش توسط اعضای کمیته علمی و هیات داوران که متشکل از 14 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا هستند مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت.
وی با بیان اینکه چکیده مقاله ها در این کتاب گردآوری شد تا اثری ماندگار و قابل استفاده برای دانشجویان و عموم مردم باشد اضافه کرد: بیست مقاله در این همایش برای ارائه پیش بینی شده بود که به دلیل تقلیل زمان همایش از 2 روز به یک روز این امکان میسر نشد و در نهایت امروز هشت مقاله قرائت شد.
وی از تمام محققان و پژوهشگران که از نقاط مختلف کشور که در ' باباطاهرشناسی ' تحقیق و مطالعه کرده و مقاله تهیه کرده اند قدردانی کرد.
شریفیان یادآورشد:‌ همدان پایتخت تاریخ و تمدن و همچنین نمونه گردشگری است و با معرفی مفاخر و مشاهیرش بیشتر شکوفا خواهد شد.
همایش ملی'هزاره بابا طاهر' در 2 بخش علمی و عمومی امروز برگزار شد.
بابا طاهر، شاعر و عارف نامی ایران است که در اواخر قرن چهارم و اوایل قرن پنجم می زیسته و به دلیل وارستگی و دل بریدن از تعلقات دنیوی، لقب عریان گرفت.
دو بیتی های شورانگیز با لهجه دلپذیر لری، مهمترین اثر ادبی به جای مانده از باباطاهر عریان است که برآمده از روح لطیف و قلب پر سوز اوست .
آرامگاه بابا طاهر در همدان با مجموعه منشورهایی مزین به همین دوبیتی های عارفانه و شورانگیز میعادگاه دوستداران شعر و ادب از سراسر جهان است.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال تلگرامی ایرنا استان همدان به نشانی irnahamadan@ همراه شوید.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.