ابراهیم مولوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان اعتبار برای اجرای طرح پیاده ‌راه‌ سازی بوعلی، میدان امام خمینی (ره) و اکباتان انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه پیاده راه سازی در مرکز شهر همدان با هدف رضایتمندی عموم مردم با وجود شرایط اقتصادی نامطلوب اجرا شد ادامه داد: مشکل دستفروشان این مناطق نیز با استقرار آنها در مراکز دائمی حل شده است.
وی با بیان اینکه ساماندهی دستفروشان خواسته عموم شهروندان است اظهار کرد: استقرار دستفروشان در مناطق ایجاد شده منجر به نظم دهی فعالیت آنها شد و از سد معبر و ایجاد مشکل برای شهروندان در مسیر پیاده راه جلوگیری شده است.
مولوی افزود: با بهره برداری از پیاده راه میدان امام و اکباتان، از آرامگاه بوعلی تا تپه تاریخی هگمتانه شاهد پیاده روی شهروندان و گردشگران با سیمای تاریخی ایجاد شده خواهیم بود.
وی اضافه کرد: نصب مبلمان در پیاده راه سازی اکباتان و نیز میدان مرکزی همدان نیز قبل از پایان سال جاری نصب خواهد شد.
وی پیاده ‌راه سازی را از محورهای اصلی در رونق جزیی گردشگری در شهر همدان عنوان کرد و گفت: همزمان با رویداد همدان 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا، یکی از محورهای اصلی شورای اسلامی شهر همدان رونق و توسعه صنعت گردشگری است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای فعالیت گسترده در میزبانی این رویداد آسیایی نیز کمیته تبلیغات و شهرآرایی به شهرداری همدان واگذار شده و درصدد هستیم تا با برنامه ای پربار و هدفمند نسبت به انجام مطلوب این مسئولیت اقدام کنیم.
مولوی افزود: گردشگری یکی از اولویت های اجرایی در اهداف مدیریت شهری است و در کنار اینکه بسترهای لازم برای رونق صنعت گردشگری همدان با جذب سرمایه گذار را مهیا ساخته ایم بلکه در توسعه اشتغال نیز کمک شایانی خواهیم داشت.
پیاده راه اکباتان و میدان مرکزی همدان تا پایان سال جاری بهره برداری می شود.
در عملیات عمرانی میدان امام (ره) نزدیک به 22 هزار مترمربع سنگ فرش و در پیاده ‌راه اکباتان هم 19 هزار مترمربع سنگ فرش بکار رفته است.
طرح پیاده راه میدان امام خمینی (ره) و خیابان اکباتان شهر همدان با پیش بینی اعتبار یکصد میلیارد ریال هم اکنون در حال تکمیل است.
سال گذشته نیز طرح پیاده راه در خیابان بوعلی دیگر خیابان واقع شده در مرکز شهر همدان در سطح 20 هزار متر مربع سال گذشته اجرا شد.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.