محمدرضا خدابنده ‌لو روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در استان همدان 525 واحد مرغ گوشتی دارای پروانه با ظرفیت 9 میلیون و 500 هزار قطعه در هر دوره وجود دارد.
وی با بیان اینکه 43 واحد مرغداری مرغ تخمگذار در استان همدان با ظرفیت یک‌ میلیون و650 هزار قطعه در هر دوره وجود دارد افزود: 19 واحد مرغ مادر گوشتی با 450 هزار قطعه و یک واحد مرغ مادر تخم گذار با 30 هزار قطعه ظرفیت فعال است.
وی ادامه داد: تعداد واحد‌های مرغ گوشتی فعال در سال جاری تا پایان بهمن ماه 16 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و سال گذشته در بخش مرغ گوشتی 48 هزار تن و در کل 54 هزار تن گوشت مرغ تولید شد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه سال گذشته 9 هزار و 313 تن تخم مرغ در استان همدان تولید شده است افزود: در واحد‌های مرغ تخم گذار 35 درصد پولت‌ریزی افزایش داشته و به همین میزان تولید تخم مرغ افزایش می یابد.
خدابنده لو ادامه داد: همدان در کشور رتبه 11 را در تولید تخم مرغ دارد و استان‌هایی از قبیل آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، البرز، قزوین، تهران، قم و اصفهان قطب تولید تخم مرغ کشور هستند.
وی ادامه داد: حدود 70 درصد واحدهای مرغ‌های مادر که تولید جوجه یک روزه دارند فعال است و از 450 هزار قطعه ظرفیت واحد‌های مرغ مادر در استان بیش از 301 هزار قطعه ظرفیت این واحد‌ها فعال است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 12 میلیون قطعه جوجه گوشتی تولید و در 9 ماه امسال 16 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه مرغ گوشتی تولید شده است افزود: از 525 واحد مرغداری در استان همدان 80 درصد فعال و 20 درصد تعطیل است.
گفتنی است فروردین ماه گذشته 13 هزار قطعه مرغ مبتلا به آنفلوآنزا در همدان معدوم شد.
ویروس بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان H5N1 بین انسان و پرندگان مشترک است.
2087/7523
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.