علی تعالی روز یک شنبه در کارگروه گردشگری شهرستان همدان بیان کرد: با فرا رسیدن عید نوروز بیشتر مغازه ها، پاساژها و بازارهای همدان تعطیل می شود که امیدواریم اصناف کاری در این ارتباط انجام دهد.
وی اضافه کرد: این در حالیست که در بیشتر شهرهای کشور بازارها در ایام نوروز تا تا آخرین ساعات شب باز هستند.
وی از مجمع امور صنفی خواست با برنامه ریزی در این زمینه نه تنها زمینه برای افزایش کسب و درآمد بازاریان را فراهم کنند بلکه از این ظرفیت برای شناسایندن ظرفیت های گردشگری استان استفاده کنند.
فرماندار همدان پیشنهاد داد: از ظرفیت پیاده راه بوعلی و اکباتان شهر که منجر به زیبایی همدان شده برای عرضه دستافرینه های این استان بهره گرفته شود.
تعالی افزود: غرفه هایی به صورت موقت در 13 روز عید با هدف عرضه صنایع دستی در پیاده راه های همدان دایر شود.
وی گفت: یکی از دغدغه های مسافران نوروزی سرقت اموال و جریمه شدن توسط پلیس است که انتظار می رود در این ایام عوامل انتظامی همکاری لازم را داشته باشند.
فرماندار همدان از پلیس راهور خواست تذکر را جایگزین جریمه مسافران کند تا آنها با خاطره ای خوش سفر خود را ادامه داده و از این استان خارج شوند.
تعالی بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر جریمه ها به علت پارک خودرو در محل های ممنوعه رخ می دهد باید تابلوهایی برای نشان دادن محل پارکینگ های موجود در شهر همدان و هدایت مسافران به این مکان ها نصب شود.
وی ادامه داد: با توجه به فراهم بودن زیر ساخت های گردشگری، مقدمات پذیرایی از مسافران نوروزی فراهم است و در ایام تابستان امسال نیز شاهد افزایش ورود گردشگر به این شهرستان بودیم.
وی تاکید کرد: با توجه به راه اندازی قطار همدان تهران و همدان مشهد و قرار گرفتن همدان در مسیر استان های غربی کشور شاهد افزایش ورود مسافران خواهیم بود و بنابراین باید آمادگی کامل داشته باشیم.
فرماندار همدان بر ضرورت توجه به مبلمان شهری، نظافت شهری، مجهز بودن سرویس های بهداشتی، باز بودن نانوایی ها و دایر کردن چند چادر در مکان هایی که افزایش تردد و اسکان مسافر وجود دارد تاکید کرد.
تعالی افزود: آموزش و پرورش 800 کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی مهیا کرده است و باید تابلوهای مناسبی از ورودی شهر تا محل اسکان مسافر برای هدایت گردشگران به این محل ها پیش بینی شود تا مسافران سردرگم نشوند.
معاون عمرانی فرماندار همدان نیز در این جلسه یادآوری کرد: 105 هزار نفر نوروز سال 96 در هتل ها، مهمان پذیرها و مدارس شهرستان اقامت داشتند و حدود 367 هزار نفر از امکانات تاریخی، طبیعی، گردشگری و دست ساز شهرستان همدان بازدید کردند.
رضا زمانی افزود: آذربایجان شرقی و تهران هر کدام با 12 درصد بیشترین میزان مسافران شهرستان همدان را تشکیل دادند که احتمال می رود فاصله زمانی مسافت استان ها نسبت به همدان و تبلیغ تاثیر در میزان ورود مسافران تاثیر داشته باشد.
وی یادآوری کرد: با گسترش فناوری ها، نحوه مسافرت ها نیز تغییر کرده به گونه ای که پیشتر پس از ورود به مقصد مکان های گردشگری انتخاب می شد ولی هم اینک پیش از آغاز مسافرت درباره اماکن گردشگری یک استان تحقیق می شود.
معاون عمرانی فرماندار همدان تاکید کرد: با توجه به شکل گیری گردشگری مجازی در کشور باید حوزه های مختلف و بخش خصوصی برای شناساندن ظرفیت های شهر همدان و خدماتی که ارایه می شود همت کنند.
زمانی بیان کرد: زیرساخت های گردشگری نظیر راه، راه آهن و حمل و نقل هوایی در همدان مهیا است بنابراین باید برای جذب گردشگر تلاش بیشتری کرد.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان نیز در این جلسه گفت: طبق آخرین بررسی های صورت گرفته نرخ کالا در این استان از یک قیمت منطقی برخوردار بوده و شرایط آرامی بر بازار حاکم است.
علیرضا شجاعی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز به میزان کافی کالای مورد نیاز مردم توسط بخش خصوصی ذخیره سازی شده است و مسافران، گردشگران و شهروندان هیچگونه مشکلی برای تامین نان مورد نیاز در عید نخواهند داشت.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: طرح های ترافیکی پلیس از 20 اسفند ماه آغاز شده و برنامه هایی برای چهارشنبه و پنجشنبه آخر سال، طرح نوروزی و روز طبیعت پیش بینی شده است.
سرهنگ نعمت الله زنگنه افزود: در سه مبدا خروجی و ورودی اصلی و معابر شهر مشکل ترافیکی در نوروز خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: وروردی همدان از سمت جاده ملایر دارای آسفالت غیر همسطح است و تابلو علائم مورد نیاز برای اطلاع رسانی در زمینه انجام عملیات عمرانی در این مسیر نصب نشده است.
وی ادامه داد: تعداد معدود تابلو و علایم هشدار دهنده موجود در این مکان نیز نیاز به بازسازی دارد و باید این تابلوها به نحوی باشد که در شبانه روز احتمال بروز خطر را به راننده گوشزد کنند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.