علی خاکسار روز یکشنبه در نشست اعضای کارگروه گردشگری شهرستان همدان اظهار کرد: همدان 2018 فرصت استثنایی برای این استان است که باید با همفکری بین بخش های مختلف این رویداد به نحو مطلوب برگزار شود.
وی با بیان اینکه انتخاب یک شهر به عنوان پایتخت گردشگری در 2 سال پیش مطرح شد، یادآوری کرد: خرداد ماه امسال در اجلاس کامبوج همدان به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب و در اجلاس شهریور ماه این موضوع تثبیت شد.
وی گفت: این در حالیست که همدان خود را برای پایتخت گردشگری سال 2019 مهیا می کرد و انتخاب زودهنگام همدان به عنوان پایتخت گردشگری یک اتفاق مبارک است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: این استان ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری دارد ولی تورهای گردشگری خارجی که از همدان بازدید می کنند کم است.
وی ابراز امیدواری کرد: با انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری 2018 شاهد رونق ورود گردشگران خارجی به این استان باشیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان همدان نیز در این جلسه گفت: ویژه برنامه نوروزگاه در باباطاهر همراه با برنامه های فرهنگی هنری با حضور مجریان ملی و دعوت از چهره های سینمایی و موسیقی در ایام نوروز امسال اجرا می شود.

***برپایی گسترده ترین سفره هفت سین در همدان
محمد حرمتی اضافه کرد: گسترده ترین سفره هفت سین در مسیر پیاده راه خیابان بوعلی سینا نوروز امسال برپا می شود.
وی ادامه داد: به منظور افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران برنامه جنگ شادی توسط مجریان برجسته کشوری برگزار و بازارچه ها و نمایشگاه های نوروزی در آرامگاه باباطاهر برپا می شود.
حرمتی افزود: سنت های مرتبط با آیین نوروزی بومی شهرستان شامل کوسه گلین، چهارشنبه آخر سال، شال اندازی، قاشق زنی، نوروز خوانی در آرامگاه باباطاهر، بوعلی سینا، موزه هگمتانه و پیاده راه بوعلی به نمایش گذاشته می شود.
وی گفت: معرفی جاذبه های گردشگری و اعلام برنامه های فرهنگی از سیستم صوتی مسیر پیاده روی بوعلی، بهره گیری از ظرفیت گروه تئاتر شهری برای اجرای برنامه های آئینی - فرهنگی در آرامگاه بوعلی، باباطاهر، موزه هگمتانه و پیاده راه بوعلی صورت می پذیرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان همدان اضافه کرد: اجرای جنگ شادی ویژه کودکان، موسیقی، بازی های سنتی، تئاتر خیابانی در آرامگاه بوعلی، اجرای نوروز خوانی و نقالی در محل جاذبه های گردشگری موزه ها (موزه بوعلی)، ایجاد بازارچه های فرش صنایع دستی در محل موزه ها و جاذبه های گردشگری همراه با اجرای زنده تولید صنایع دستی از دیگر برنامه های نوروز 97 در همدان است.
وی از اهدای صنایع دستی به گردشگران، اجرای مسابقه بازی های محلی در هگمتانه، برپایی سیاه چادر عشایری با هدف معرفی فرهنگ بومی منطقه به مسافران و ارایه خدمات مانند فروش نان، دوغ و آش رشته خبر داد.
حرمتی با بیان اینکه راهنمایان گردشگری در نقاط مختلف از جمله موزه و کلیساها مستقر می شوند، گفت: 580 اتاق هتل، مهمانپذیر، هتل آپارتمان و خانه بوم گردی به همراه 30 باب خانه مسافر با 2 هزار و 197 تخت آماده پذیرش مسافران نوروزی است.
وی اضافه کرد: هفت هتل، 9 مهمانپذیر، هشت سفره خانه، چهار مرکز سرگرمی تفریحی، 2 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، چهار واحد پذیرایی (منفرد)، چهار اقامتگاه بوم گردی، یک هتل آپارتمان و 30 خانه مسافر به مسافران همدان در نوروز 97 خدمات ارایه می دهند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.