به گزارش ایرنا مدیریت امور 2 برق همدان در این آیین گفت: در این تمرین 32 پست هوایی شهرک شهید مدنی همدان اصلاح، ایمن سازی و عایق سازی می شود.
ایرج صابری افزود: سنجش میزان آمادگی گروه های عملیاتی، تعمیر و اصلاح پست های هوایی این منطقه و ایجاد آمادگی برای مقابله با شرایط اضطراری و بحرانی از اهداف مهم این تمرین است.
وی با بیان اینکه تاثیرات شرایط محیطی بر تجهیزات توزیع یکی از معضلات است ادامه داد: در برخی از مواقع شرایط محیطی از جمله ریز گردها که پس از عبور از هر فصل مانند بهار و پاییز رخ می دهد می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.
وی ادامه داد: همه بحران ها شامل زلزله و سیل نمی شود بلکه بحران های مثل ریز گردها وجود دارد که مشکلات زیادی بر روی شبکه های برق ایجاد می کند همانگونه که چندی پیش در اهواز رخ داد و تعدادی از همکاران همدان نیز برای کمک رسانی اعزام شدند.
صابری با بیان اینکه در این تمرین واحدهای اجرایی و پیمانکاران امور برق یک و بهار نیز مشارکت دارند گفت: با توانمندی که در این گروه های عملیاتی ایجاد شده در هنگام بحران احتمالی مدیریت برق 2 می تواند 30 تا 35 گروه را ساماندهی و اعزام کند و این یک نقطه قوت است.
وی ادامه داد: رعایت استانداردها و رعایت ایمنی از جمله مهمترین فاکتورهایی است که در مقابله با همه بحران ها باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز با بیان اینکه این ششمین تمرین (مانور) در سطح استان است که در سال جاری اجرا می شود گفت: افزایش سطح آگاهی و توان نیروهای اجرایی و پیمانکاران این شرکت هدف مهم این تمرین است.
علی سهرابی بیدار افزود: در این تمرین 38 پست توزیع برق ایمن سازی می شود و یک حرت جهادی است چراکه با یک بار خاموش کردن برق این پست ها از گزند های مختلف ایمن سازی خواهد شد.
وی اجرای تمرین عملیاتی برق را خدمت و تکریم به مردم و تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ادامه داد: دقت به زمان بندی در انجام کار و ایجاد اطمینان خاطر برای مردم و مسئولان از دیگر اهداف برگزاری این تمرین است.
وی گفت: اولویت این تمرین عملیاتی رعایت مسائل ایمنی و استانداردها است که باید به نحو احسن انجام شود.
در محدوده اجرای تمرین ایمن سازی پست های هوایی برق حدود 15 هزار مشترک برق وجود دارد.
2087/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.