به گزارش ایرنا، عضو مجلس خبرگان رهبری در این آیین گفت: قرآن کریم، آیات متعددی برای تشویق به استقامت و جهاد و جوانمردی نقل کرده که شرط اصلی آن ایمان قلبی است و شهدای ما با ایمان قلبی خود تا پای جان ایستادند و از حق دفاع کردند.
آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی با بیان اینکه بهشت در قرآن کریم برای کسانی که با خدا معامله می کنند تضمین شده است، افزود: شهدا در میدان حق علیه باطل جنگیدند و با اهدای جان خود با خدا معامله کردند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا بیمه شد و امنیت فعلی کشور ما به برکت این شهدا و بصیرت مردم آن در جهان مثال زدنی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تشکر از حضور حداکثری مردم در حماسه 22 بهمن گفت: مردم ولایتمداری که در 22 بهمن امسال جهانیان را مبهوت کردند، نشان دادند که آماده نگهبانی و محافظت از این نظام اسلامی هستند.
آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه جهاد با نفس مهم تر از جهاد با دشمن است، گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب، حرکت به اشرافی گری خطری مهلک برای انقلابیون است و این نفس است که انسان را به اشرافی گری سوق می دهد لذا باید مراقب نفس بود و با خواسته های نفسانی جهاد کرد.
در پایان این آیین با پیکر شهید 'عبدالرضا حیدری' با حضور مردم شهید پرور همدان وداع شد.
پیکر این شهید، پس از 29 سال در عملیات جستجو و تفحص پیکرهای شهدا توسط کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، شناسایی شد.
شهید حیدری از شهدای مفقود الجسد نیروی انتظامی استان همدان است که در 21 تیر 1367 در منطقه زبیدات عراق دلاورانه جنگید و به درجه رفیع شهادت نائل شد.
استان همدان هشت هزار شهید، 464 شهید مفقود الجسد، 17 هزار و 300 جانباز و یک هزار و 49 آزاده سرافراز از دوران هشت سال دفاع مقدس به یادگار دارد.
1181/2087/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.