به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه در یادواره شهدای گروه ابوذر نهاوند، افزود: آنچه که امروز برای جامعه ما اهمیت دارد این است که نیازها را بشناسیم و متناسب با آن ایفای نقش کنیم.
وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان دانشجو مبنی بر سیاسی بودن، گفت: امروز کسانی سیاسی هستند که در برابر دشمن ایستادگی کرده و خارج از مرزها به عنوان مدافع حرم با استکبار و اسرائیل می جنگند.
تولیت آستان قدس رضوی کسانی که در شرایط کنونی امید را در درون پیر و جوان زنده نگه داشته و با کار و تلاش در جهت توانمند سازی اقتصاد فعالیت می کنند را نیز سیاسی معرفی کرد.
وی افزود: در اقتصاد باید کار را به مردم واگذار کنیم چراکه هر کجا مردم آمده اند، نقش اثرگذار و پیروزمندانه ای داشته اند.
حجت الاسلام رئیسی گفت: ملت ایران وجود فقر و فساد را با وجود سرمایه های عظیم انسانی و ذخایر طبیعی نمی پسندند.
وی با اشاره به شاخص های خط امام راحل، اظهار کرد: شاخص های این خط توجه به رای مردم، پشتیبانی از ولایت فقیه، شناخت مستکبران و ترفندهای دشمنان و ایستادگی در برابر آنان است.
وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) به پیروی از اولیای دین، یک لحظه در برابر مستکبران کوتاه نیامدند و هیچگاه به آنان خوشبین نبودند و امروز رهبر معظم انقلاب می فرمایند که من به دشمنان اعتماد ندارم چراکه میثاق شکن هستند و این چیزی است که امروز همه به آن رسیده اند.
حجت الاسلام رئیسی گفت: دشمنان هیچ گرهی از مشکلات ما را باز نمی کنند و متناسب با منافع خودشان برای ما دلسوزی می کنند.
وی تاکید کرد: گره مشکلات کشور به دست مردم گشوده می شود و نگاه به درون و توانایی های مردم در عمل می تواند راهگشای ما باشد.
وی رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را توسل به خدا و اراده الهی اعلام و اضافه کرد: همه آنچه که در عالم وجود دارد فنا شدنی است و آنچه که باقی می ماند اراده الهی است.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: جنگ اراده ها در جهان وجود دارد که یکی اجازه نمی دهد صدای عدالت و حق شنیده شود و دیگری الهی و خواهان حق و حقیقت است تا جامعه را زنده کند.
وی با بیان اینکه دشمن جاهلیت مدرنی را دنبال می کند که ادامه همان جاهلیت قدیمی است، اضافه کرد: امروز ما در مقابل جاهلیت مدرنی قرار داریم که ویژگی های آن با گذشته یکی است و فقط به فناوری های نوین مجهز شده است به گونه ای که شاخص تمدن و پیشرفت، زشت ترین کارهای اخلاقی است که دشمن به آن افتخار می کند.
وی گفت: آنچه که داعش و تکفیری ها به پشتیبانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان انجام دادند و بدترین و خشن ترین جنایات را رقم زدند، همان کارهایی است که در دوران جاهلیت اتفاق می افتاد و امروز با شیوه ای نوین تکرار می شود.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ثمره مجاهدت شهدا گفت: امروز ملت ما سرمایه های عظیمی مانند خون شهدا و نیروی انسانی متخصص دارد که به برکت آن توانستند در مقابل دشمن ایستادگی کنند و به الگویی برای دیگر ملت های مسلمان مانند مردم یمن و سوریه تبدیل شوند.
وی از گروه ابوذر نهاوند به عنوان پیشتازان مبارزه با نظام استبدادی یاد کرد و گفت: شهدای گروه ابوذر کاری ابوذر وار کردند و به تاسی از این صحابه پیامبر اعظم (ص)، با نثار جان خود ظلم های حکومت طاغوت را به مردم معرفی کردند.
وی اظهار کرد: نهاوند با وجود این مبارزان، شهرستانی شاخص است و مردم آن در انقلاب پیشتاز بوده اند؛ چراکه آنها کارهایی را برای پیروزی انقلاب کردند که دیگر شهرهای کشور بعدها شاهد آن بودند.
به گزارش ایرنا، سال 51 تعدادی از جوانان دانش آموز نهاوند گروهی را با هدف مبارزه با رژیم شاهنشاهی تشکیل دادند که پس از یک سری اقدامات انقلابی، در حین عملیات مسلحانه در قم دستگیر و در 30 بهمن سال 52 به شهادت رسیدند.
شهرستان نهاوند در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس 854 شهید والامقام را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی نزدیک به 185 هزار تن در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.
7525/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.