مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان روز یکشنبه در این آیین گفت: ابتکار ویژه و رویکرد اصلی ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی استان همدان در سالجاری، تببین اولویت های تبلیغی در مناسبت های مذهبی است.
حجت الاسلام علی دشتکی افزود: ستاد ساماندهی شئونات مذهبی در مناسبت های فرهنگی در کشور با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شد و اعضای این ستاد در استان همدان همواره در تمامی مناسبت های مذهبی برنامه مناسبی ارائه کرده اند.
وی ادامه داد: مناسبت های مذهبی همچون محرم، صفر، ایام فاطمیه و اعیاد مذهبی فرصت های بسیار مهمی برای تببین سبک زندگی ایرانی اسلامی است و ابتکار ویژه ستاد شئون مذهبی استان همدان این است که اولویت های تبلیغی را برای این مناسبت ها به خوبی تبیین کرده است.
وی اظهار کرد: سبک زندگی فاطمی و خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) اولویت های تبلیغی ستاد ساماندهی شئونات مذهبی همدان در ایام فاطمیه است و اگر این امر به خوبی محقق شود بصیرت در جامعه افزایش یافته و سبک زندگی اسلامی در جامعه رواج داده می شود.
حجت الاسلام دشتکی اضافه کرد: در 2 بخش شکلی و محتوایی بر روی مداحی های مذهبی در این استان کار شده و در بخش شکلی، ساماندهی تبلیغات شهری و در بخش محتوایی، آموزش مداحان در اولویت است.
مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه همدان نیز در این آئین گفت: خرافات از جمله قمه زنی از هیات های مذهبی استان برچیده شده که اقدام بسیار شایسته ای است و اگر وجود طبل و علامت نیز در هیات های عزاداری نتیجه مثبتی نداشته باشد، باید جمع آوری شود.
حجت الاسلام عباس اسماعیلی افزود: خرافه افکنی در هیات های مذهبی و آئین های عزاداری محرم و صفر نقشه شوم دشمنان است که باید با جدیت با آن برخورد شود.
عضو ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت های مذهبی همدان اضافه کرد: باید در هر هیات مذهبی یک روحانی حضور داشته باشد تا علاوه بر اعتبار بخشی به محتوای عزاداری ها، مسائل شرعی برای مردم بازگو شود.
حجت الاسلام اسماعیلی تاکید کرد: خرافات از عزاداری های حسینی در استان همدان برچیده‌ و محتوای عزاداری های استان غنی شده است اما باز هم می تواند بهتر باشد.
1181/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.