محمود رضا عراقی روز سه شنبه در جلسه اعضای ستاد خدمات سفر استان همدان افزود: بهترین اتفاق ها زمانی رخ می دهد که خرد جمعی و نظر همگان در آن لحاظ شده باشد اما وقتی فرصت کافی نیست مجبور هستیم با استفاده از نظرات افراد کمتری امور را پیش ببریم.
وی تاکید کرد: ما نمیتوانستیم اهداف خود را در مورد لوگوی همدان 2018 تنها در اختیار هنرمندان بگذاریم چرا که هنرمندان از نظر شکلی و ساختاری می توانند در مورد زیبایی یک لوگو نظر دهند اما ستاد سیاستگذاری ۲۰۱۸ باید تشخیص دهد که آیا این لوگو با اهداف مورد نظر همخوانی دارد یا خیر؟
معاون امور عمرانی استاندار همدان اظهار کرد: صرف زیبایی یک لوگو نمی توان ادعا کرد که این لوگو نماد یک رویداد است و ارتباط خیلی نزدیکی به آن واقعه دارد.
عراقی افزود: دولت وظیفه داشت موقعیت و فرصت های لازم را ایجاد و برای انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 تلاش کند و مابقی کارها را باید بخش خصوصی انجام دهد و از این شرایط استفاده کند.
وی تاکید کرد: حالا زمان آن رسیده است که بخش خصوصی پیشنهادات و ایده های خود را در خصوص رویداد همدان 2018 به دبیرخانه اعلام کند تا از خرد جمعی استفاده شود در غیر این صورت نمی توان از نظرات همگان بهره برد.
عراقی همچنین با تاکید بر رعایت نظم و یکنواختی در سیمای ورودی های همدان گفت: در سال های اخیر روند ساماندهی ورودی های همدان بهتر بوده است اما از آنجا که این اقدام، فرایندی زمان بر است هنوز به اتمام نرسیده و امسال سعی می شود ورودی های همدان در ایام نوروز شرایط بهتری داشته باشند.
به گزارش ایرنا، دبیرخانه رویداد همدان 2018 در ساختمان تالار قرآن همدان متمرکز شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و به واسطه دارا بودن بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی و گردشگری، در سال 85 با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد و در سال 2018 نیز به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است که در این راستا میزبان وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی و بیش از 500 عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
1181/2090
خبرنگار: الهام تدین**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.