علیرضا صارمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تفکیک وظایف راه و شهرسازی و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، ایمن سازی و نگهداری راه های موجود به عهده راه و شهرسازی نیست.
وی افزود: راه و شهرسازی تنها مکلف به ساخت و توسعه راه های جدید است که در این راستا اقدام به ساخت چهار خطه کردن محور سامن - بروجرد کرده است.
رئیس اداره راه و شهر سازی ملایر اضافه کرد: برخلاف نظر پلیس راه که این مسیر را ناایمن گزارش کرده است، تمامی مسایل ایمنی در مسیر 6 کیلومتری چهارخطه سامن- بروجرد که به تازگی برداری شد، رعایت شده است.
صارمی یادآوری کرد: دوشنبه هفته جاری برخورد یک دستگاه خودرو سواری پراید با 2 دستگاه خودرو سواری پژو و پروتون که از مسیر مقابل در حال تردد بودند، حدود یک کیلومتر بعد از انتهای مسیر افتتاح شده، اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه این سانحه رانندگی در پیچ پر حادثه و معروف 'یونس' رخ داد که از نقاط حادثه خیز استان همدان به شمار می رود، گفت: علت این سانحه سبقت نابجا و غیرمجاز در این پیچ خطرناک بود.
صارمی اظهارکرد: با این تفاسیر مسئولیت امنیت ترافیک راه ها بر عهده این اداره نیست و این سانحه رانندگی در مسیری رخ داده که دهها سال است در آن تردد می شود.
وی ادامه داد: همچنین به منظور ایمن سازی این مسیر 6 کیلومتری، قبل از پیچ یونس، اداره راهداری چندین ردیف شیار لرزاننده عرضی و طولی و خط سفید ممتد برای جلوگیری از سبقت غیرمجاز ایجاد کرده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر افزود: تابلوهای اخطاری و انتظامی نیز قبل از نزدیک شدن به این پیچ توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نصب شده است.
صارمی افزود: همچنین در فاصله یک کیلومتر قبل از منطقه مسکونی یونس، مسیر چهارخطه با تابلو و علائم کامل با رعایت استاندارهای روز بین المللی از دو باند به یک باند کاهش مقطع می یابد.
وی یادآوری کرد: عصر وقوع حادثه رانندگی منجر به فوتی که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم، به همراه همکاران راهداری و با حضور فرمانده پلیس راه ملایر - همدان، اقدام به تجدید خط کشی ممتد وسط محور تا پس از پیچ محل وقوع حادثه شد.

***علائم مناسب راهنمایی نصب نشده است
جانشین پلیس راه استان همدان در این زمینه با تائید این موضوع که حادثه در محدوده مسئولیتی راه و شهرسازی رخ نداده است، اظهار کرد: این مساله به معنای مقصر نبودن راه و شهرسازی نیست چراکه علائم مناسب در 6 کیلومتر این مسیر، نصب نشده است.
سرهنگ سعید اسماعیلی افزود: وقتی از جاده چهار خطه با سرعت 110 کیلومتر در ساعت وارد جاده ای می شویم که نیاز به کاهش سرعت و رساندن آن به 60 تا 70 کیلومتر در ساعت است، باید این موضوع از طریق تابلوهای هشداری به راننده اطلاع رسانی شود.
وی بیان کرد: راه و شهرسازی تا 2 کیلومتر پس از انتهای حوزه کاری اش مسئول است و هنگام توسعه یک راه از 2 باند به چهار باند، باید راه های پیش رو نیز برای ورود و خروج خودرو ایمن شوند تا برای راننده وضعیت راه گمراه کننده نباشد.
جانشین پلیس راه استان همدان گفت: پلیس راه اقدامات لازم برای تجهیز این جاده را صورتجلسه کرده و نقشه را در اختیار راه و شهرسازی قرار داده است اما طبق آخرین بازدید صورت گرفته، راه و شهرسازی هیچیک از مفاد این صورتجلسه را عملی نکرده است.
وی توضیح داد: نصب تابلو هشدار دهنده، خط کشی و نصب موقتی چشم گربه ای در بین حدفاصل دو خط (لاین) جاده تا زمان قرار دادن نیوجرسی در این چهار خط، مورد تاکید بود که هیچ یک از موراد رعایت نشده است.
به گزارش ایرنا، دوشنبه هفته جاری، برخورد همزمان چند دستگاه خودرو سواری در مسیر سامن - بروجرد موجب کشته و زخمی شدن چند تن از جمله یک زن باردار و جنین هشت ماه اش شد.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنای کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی irnahamadan@ دریافت کنید.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.