به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس سرهنگ رضا زارعی بیان کرد: افرادی با شناسایی اشخاص متقاضی دریافت تسهیلات بانکی که ضامن معتبر ندارند در قبال دریافت وجه نقد از آنان، اقدام به ارائه گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی و کسر از حقوق با سربرگ 2 ارگان دولتی به عنوان ضمانت نامه می کردند.
وی افزود: پس ازشناسایی چند فردی که از این طریق دنبال دریافت تسهیلات بانکی بودند، تحقیقات از آنها برای روشن شدن ابعاد این کلاهبرداری آغاز شد.
رئیس پلیس آگاهی همدان اضافه کرد: یکی از آنها اعتراف کرد که خانمی اوراق ضمانت نامه را برای آن ها تهیه می کند بنابراین با جمع آوری تعدادی از اوراق مورد استفاده متهمان و استعلام از این 2 ارگان، مشخص شد تمامی اوراق مورد استفاده جعلی است.
سرهنگ زارعی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی، یکی از متهمان زن در این رابطه شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از خیابان های همدان دستگیر و تعداد 14 برگ گواهی خام و نوشته جعلی از وی کشف شد.
وی با بیان اینکه این متهم در بازجویی ها به جرم خود و اینکه این اوراق را فرد دیگری در اختیار وی گذاشته است اعتراف کرده است گفت:این متهم با اخذ 10 تا 40 میلیون ریال از برخی متقاضیان وام که در نیازمندی ها برای ضمانت اعلام نیاز کرده بودند، این اوراق را به آن ها تحویل داده و به همراه دیگر متهم پزونده برای ضمانت به بانک می رفتند.
سرهنگ عزیزی افزود: با همکاری این خانم، متهم دیگر نیز شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
اواسط آذر ماه امسال نیز، جاعلانی که به جعل اسنادی نظیر فیش واریزی به دادسرا، برگ خلاصه وضعیت خلافی و بیمه نامه خودرو اقدام می کردند در همدان شناسایی و دستگیر شدند.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار : الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.