'دانشگاه بین­ المللی دی هشت با هدف تقویت مبادلات دانشگاهی بین کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی گروه دی هشت متشکل از اندونزی، ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، نیجریه، مالزی، مصر و سایر کشورهای جهان است که در دانشگاه بوعلی­ سینا، به عنوان دانشگاه بنیانگذار تاسیس شده است.'
منصور غلامی روز شنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه بوعلی سینا همدان اظهار کرد: هم اکنون دانشگاه بوعلی سینا در حال جذب دانشجو برای دانشگاه بین المللی دی هشت از کشورهای خارجی است.
وی تصریح کرد: این دانشگاه در سال های نخست از اساتید، گروه های آموزشی و توان علمی دانشگاه بوعلی سینا تغذیه خواهد کرد تا به تدریج مستقل شود.
غلامی خاطرنشان کرد: رویکرد وزارت علوم استفاده از ظرفیت و توانمندی دانشگاه ها و مراکز علمی برای پذیرش دانشجو از کشورهای مختلف است و دانشگاه دی هشت می تواند به این رویکرد تحقق بخشد.
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت این دانشگاه در ابعاد بین المللی گفت: دانشگاه دی هشت در قالب یک توافق بین المللی بین هشت کشور در حال توسعه جهان اسلام ایجاد شده و ایران برای تشکیل آن اعلام آمادگی کرده است.
غلامی اضافه کرد: در نشست آذرماه کشورهای گروه دی هشت در ترکیه، رئیس جمهور کشورمان تشکیل این دانشگاه را با حمایت دانشگاه بوعلی سینا اعلام کرد و مورد تشویق کشورهای عضو نیز قرار گرفت.
وی با اشاره به حمایت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه بین المللی دی هشت گفت: اساسنامه و ساختار اولیه این دانشگاه تشکیل شده و دانشگاه بوعلی وارد عرصه شده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به راه اندازی وب سایت این دانشگاه تاکید کرد و افزود: دانشگاه دی هشت دانشگاهی نوپاست و نیاز به تبلیغ و معرفی دارد.
غلامی در ادامه به ضرورت تعامل دانشگاه و صنعت اشاره کرد و گفت: صنایع به علت نداشتن مراکز تحقیق و توسعه(R&D) به سمت دانشگاه ها و مراکز علمی نمی آیند.
وی از دیگر دلایل کناره گیری صنعت از دانشگاه ها به نبود بازار رقابت اشاره کرد و گفت:‌ هنگامی که رقیبی برای تولید محصول بهتر نباشد صنایع به ایده های برتر و ابتکار و نوآوری کمتر احساس نیاز می کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: نشست های مشترکی بین اعضای هیات علمی دانشگاه ها و صاحبان صنایع و کارخانه ها باید برپاشود تا فاصله های موجود از بین برود.
غلامی خاطرنشان کرد: وزارت علوم در راستای توسعه علمی و اقتصادی کشور از هرگونه طرحی که موجب ارتباط قوی تر دانشگاه و صنعت شود حمایت می کند.
وی همچنین به سهم پژوهش از درآمدهای کشور اشاره کرد و گفت: در بودجه 96 این سهم کمتر از نیم درصد بود که در بوجه 97 به یک درصد افزایش یافته است که افزایش از زیر نیم درصد به یک درصد جهش بزرگی است که امیدواریم محقق شود.
غلامی یادآورشد: هرچند سهم پژوهش باید بیش از 2 درصد باشد اما به این رقم راضی هستیم.
7527/2087/1772
خبرنگار: زهرا زارعی ** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.