به گزارش ایرنا حجت الاسلام احد آزادیخواه روز شنبه در آیین بزرگداشت آیت الله سیدمحمد میرشاهولد و روز ملی ملایر در مسجد جامع این شهر افزود: آیت الله میرشاهولد در پاسداری از انقلاب و آرمان های آن هیچ تردیدی نداشت و پیوند وی همواره با ملایر، مبارزات انقلابی و شهدا، ناگسستنی بود.
وی با اشاره به تحمل شکنجه های آیت الله میرشاهولد به عنوان مجاهدی نستوه و عالم در دوران انقلاب و مجاهدت های وی در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در دوران انقلاب مرجعیت دینی سردمدار انقلاب بود و نهضت انقلاب توسط امام(ره) و انتشار آموزه های دینی انقلاب توسط حوزه علمیه و اطاعت پذیری و همراهی مردم آغاز شد.
وی با بیان اینکه رژیم پهلوی مستبدانه حکومت خود را 50 سال ادامه داد، افزود: باید به نسل های جدید بگوییم که انگلیس در دور نخست و آمریکا در دور دوم بر کشور ما حکومت کردند و بر سر تمامیت ارضی، آب و خاک و مملکت ما دعوا داشتند و این یک فاجعه و ذلت بود.
حجت الاسلام آزادیخواه با تاکید بر اینکه دنیا باید مجاهدت های آیت الله میرشاهولد، شهدای انقلاب، روحانیان و مردم مبارز انقلابی ایران را در پیروزی انقلاب اسلامی بداند، بیان کرد: رخدادهای انقلاب اسلامی را باید در تاریخ ثبت و ضبط کرد.
وی با اشاره به حضور بیش از 60 هزار مستشار آمریکایی در کشور و قابل مقایسه نبودن شرایط قبل از انقلاب با پس از پیروی انقلاب گفت: امروز کمی و کاستی و نقصی وجود دارد و مردم اعتراض ها و انتقادهایی را بیان می کنند، اما ملت ایران هرگز از انقلابشان دست برنمی دارند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید عظمت، شکوه و حضور میلیونی ملت ایران را در راهپیمایی 22 ببینند و پاسخ دخالت های شیطانی خود را از جوانان انقلابی در راهپیمایی 22 بهمن خواهند گرفت.
حجت الاسلام آزادیخواه اعتراض را حق قانونی مردم دانست و خاطرنشان کرد: مردم باید انتقادهای خود را نسبت به گرانی، تورم، مشکلات اقتصادی و معیشتی از راه قانونی و مجرای درست دنبال کنند و مراقب باشیم این انتقادها به ارکان نظام آسیبی وارد نکند.
وی ادامه داد: هیچگاه نباید به آمریکا متکی باشیم، چراکه آمریکا اگر می توانست به کشورهایی همچون عراق و افغانستان کمک و در این کشورها رونق اقتصادی ایجاد می کرد.
حجت الاسلام آزادیخواه با تاکید بر اینکه با وجود دخالت ها و توطئه های دشمنان، نسل جوان امروز ما هیچگاه از انقلاب فاصله نمی گیرد، افزود: علاقه مندی ملت ایران و جوانان همیشه بیدار آن را باید در عرصه های مختلفی همچون راهپیمایی ها و حضور در پای صندوق های رای ببینیم.
وی به رشد و توسعه نظام جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب در عرصه های مختلف اقتصادی، آموزشی، علمی، فرهنگی، سیاسی، بهداشتی و فناوری اشاره کرد و اظهار کرد: اصل نظام و انقلاب اسلامی خدمتگزاری مسئولان به مردم است.
عضو ارشد فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم خاطرنشان کرد: انقلاب ما انقلاب مردمی با مسئولانی مخلص و مردمی است و چنانچه لابلای مسئولان مردمی افرادی اهل فساد و اختلاس بودند، این را به پای انقلاب نگذاریم.
حجت الاسلام آزادیخواه با تاکید بر اینکه امروز برای حفظ انقلاب همه احزاب، تشکل ها و جریان ها باید حول محور حزب الله و رهبر معظم انقلاب متحد و یکدل باشند، افزود: روحیه انقلابی امروز در بین جوانان و ملت ایران موج می زند و تفکر انقلابی و بسیجی هم اکنون به آنسوی مرزها صادر شده است.
وی بیان کرد: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب اتحاد، برادری و اخوت در بین مردم، مسئولان و سران قوا باید حفظ شود و روحیه انقلابی باید در حد اعلی در تمامی رده های کشور تقویت و تربیت شود.
وی همچنین از حضور پرشور اقشار مختلف مردم، مسئولان، روحانیان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران در آیین بزرگداشت آیت الله میرشاهولد و روز ملی ملایر تقدیر کرد و گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی کشوری مقتدر در عرصه های مختلف سیاسی، نظامی و امنیتی در دنیا است.
به گزارش ایرنا، 21 بهمن ماه مصادف با سالروز ارتحال آیت الله سیدمحمد میرشاهولد رهبر مبارزات انقلابی مردم ملایر به نام روز ملی ملایر نامگذاری شده است.
در این آیین همچنین یاد و خاطره شهدای انقلاب شهرستان ملایر نیز گرامی داشته شد.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان واقع شده و یک هزارو 100 شهید والامقام را تقدیم انقلاب کرده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.