محمود امیری روز سه شنبه در آیین بهره برداری از طرح های بهسازی روستای خیر آباد شهرستان همدان افزود: شاخص یاد شده در شهرستان همدان 79 درصد معادل 69 روستا است .
معاون امور روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: هزینه خرید قیر مورد نیز روستاها از منابع ملی تامین شده و در سه سال اخیر 230 کیلومتر از معابر روستایی از این طریق آسفالت شدند.
به گزارش ایرنا امیری افزود: 36 کیلومتر از معابر روستایی شهرستان همدان معادل 17 درصد راه های شهرستان آسفالت شدند.
وی با بیان اینکه برای بهسازی روستای خیرآباد یک میلیارد و 850 میلیون ریال تا پایان سال گذشته از محل منابع استانی هزینه شده بود، یادآوری کرد: امسال نیز 850 میلیون ریال از محل سه درصد نفت و گاز هزینه و 60 تن قیر اعتباری به ارزش 565 میلیون ریال تامین شده است.
وی بیان کرد: تاکنون 22 فقره تسهیلات برای احداث بنا در روستای خیر آباد پرداخت شده و تاکنون 125 جلد سند مالکیت نیز صادر شده است.
روستای خیر آباد از توابع دهستان شور دشت بخش شرا شهرستان همدان دارای 124 خانوار با جمعیت 455 نفر است.
گفتنی است؛ همزمان با دهه فجر امسال 840 طرح در نقاط مختلف استان همدان بهره برداری و عملیات اجرایی 160 طرح آغاز می شود.
با بهره برداری از این تعداد طرح برای 2 هزار و 680 نفر شغل ایجاد می شود و در مجموع برای یک هزار طرح یاد شده، 10 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنای کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی irnahamadan@ دریافت کنید.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.