رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این خانه های بهداشت در روستاهای کوزره، ابرو، جیحون آباد، گراچغا و دهپیاز قرار دارند.
محمد خیراندیش افزود: با بهره برداری از خانه بهداشت روستای کوزره 2 هزار و 16 تن از اهالی این روستا در قالب 545 خانوار از خدمات بهداشتی بهره مند شدند.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی خانه بهداشت روستای کوزره در زمینی به مساحت 300 مترمربع و زیر بنای 98 متر از سال گذشته آغاز شد و یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرح تخصیص و هزینه شد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: همچنین برای ساخت مرکز خدمات جامع سلامت روستای ابرو 9 میلیارد ریال هزینه شده است.
خیراندیش اضافه کرد: این طرح نیز در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع احداث شده و یک هزار و 63 خانوار را زیر پوشش قرار داده است.
وی درباره خانه بهداشت روستای جیحون آباد نیز اظهارکرد: با اجرای این طرح 636 نفر در قالب 182 خانوار از نعمت خانه بهداشت بهره مند شدند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان افزود: این طرح در زمینی به مساحت 485 متر مربع و زیربنای 98 متر با هزینه کرد یک میلیارد و 600 میلیون ریال اجرایی شد.
خیراندیش گفت: خانه بهداشت روستای گراچغا نیز در زمینی به مساحت 600 متر و هزینه کرد یک میلیارد و 600 میلیون ریال بهره برداری شد.
وی اظهارکرد: پایگاه سلامت دهپیاز برای خدمات دهی به یک هزار و 179 خانوار در زمینی به مساحت 855 متر مربع و زیر بنای 150 متر احداث شد.
وی اضافه کرد: اجرای این طرح یکسال به طول انجامید و برای بهره برداری از آن 2 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده است.
گفتنی است؛ همزمان با دهه فجر امسال 840 طرح در نقاط مختلف استان همدان بهره برداری و عملیات اجرایی 160 طرح آغاز می شود.
با بهره برداری از این تعداد طرح برای 2 هزار و 680 نفر شغل ایجاد می شود و در مجموع برای یک هزار طرح یاد شده، 10 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.