داود سوری عصر دوشنبه در آیین بهره برداری از طرح های بهسازی روستاهای بخش زند ملایر، اعتبار طرح های مقاوم سازی دهه فجر را 75 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 16 هزار و یکصد و پنجاهمین واحد روستایی این شهرستان در دهه فجر امسال مقاوم سازی شد.
وی اظهار کرد: در حوزه بهسازی، جدولگذاری، آسفالت و کلنگ زنی نیز چند طرح با اعتبار 12 میلیارد و 200 میلیون ریال بهره برداری شد.
وی با اشاره به آغاز بهسازی 98 روستا و بهسازی فاز دوم 20 روستا، افزود: در مجموع 117 طرح بهسازی روستایی در این شهرستان در دست اقدام است که از این تعداد بهسازی 64 روستا در دولت تدبیر و امید انجام شد.
سوری با بیان اینکه مقاوم سازی مسکن روستایی نیز با حمایت ویژه دولت در دست اجرا است، ادامه داد: تاکنون 15 هزار و 150 واحد روستایی با اعتبار 2 هزار و 60 میلیارد ریال در این شهرستان مقاوم سازی شده است.
وی بیان کرد: شهرستان ملایر دارای 28 هزار و 122 واحد روستایی است که تاکنون مقاوم سازی 54 درصد از واحدهای روستایی این شهرستان به اتمام رسیده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون آسفالت 67 روستای این شهرستان از 98 روستایی که در حال بهسازی است، انجام شده و 32 روستا باقی مانده که امیدواریم امسال به اتمام برسد.
سوری گفت: این رقم بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی نشانه توجه دولت به روستاها و در راستای سیاست های اشتغالزایی و توسعه روستایی است تا بتوانیم شاخص بهسازی روستاهای این شهرستان را ارتقاء دهیم.
به گزارش ایرنا، ملایر دارای 208 روستای دارای سکنه است که تاکنون طرح هادی برای این تعداد روستا تهیه و بازنگری 42 روستا نیز انجام شده است.
تعداد کل واحدهای روستایی ملایر 28 هزار و 122 واحد است که از این تعداد تاکنون 15 هزار و 150 واحد مقاوم سازی شده است.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان واقع شده و دارای بیش از 300 هزار نفر جمعیت است.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.