جواد صدیق روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: گسترش فعالیت های قرآنی به مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان، ارتقای سلامت جامعه و حفظ جوانان از گزند آسیب های اجتماعی کمک می کند.
وی در خصوص بودجه موسسات قرآنی گفت: نهادها و موسسات قرآن کشور همگی مردم نهاد هستند و در 2 سال اخیر هیچ بودجه دولتی به این موسسه ها تعلق نگرفته است و در این مدت این نهاد ها به صورت خودجوش و با کمک های مردمی به فعالیت خود ادامه داده اند.
وی ادامه داد: استاندار همدان، قول هایی برای کمک به بنیاد قرآن این استان داده است که اگر این مساعدت ها محقق شود به گسترش فعالیت های این نهاد کمک شایان توجهی می کند.
این چهره برتر قرآنی بر نقش موسسات و نهاد های قرآنی در گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: فعالیت های قرآنی بیشتر از طریق موسسه ها و نهادهای قرآنی رشد یافته اند و برای نمونه می توان به مکتب قرآنی امام زمان (عج) همدان اشاره کرد که حدود 120 جلسه قرآن در نقاط مختلف استان برگزار می کند.
صدیق با بیان اینکه اگر این موسسه ها نباشند 90 درصد فعالیت های قرآنی در جامعه تعطیل می شود، اظهار کرد: بنیاد قرآن استان همدان حدود 50 روستا را تحت پوشش قرار داده و آموزش قرآن را در این مناطق پیگیری می کند.
وی اضافه کرد:در بنیاد قرآن استان همدان از فعالان قرآنی دعوت به همکاری می شود و پس از برگزاری آزمون اولیه و کسب توانایی لازم، برای تربیت آنها به عنوان معلمان قرآن، دوره های تربیت معلم برگزار می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون 200 مربی قرآنی از این طریق تربیت شده اند، گفت: این افراد در سطح روستای خود به برگزاری جلسات قرآنی و آموزش قرآن به روستاییان اقدام می کنند،.
صدیق که از دیرباز در زمینه مفاهیم قرآن کریم فعالیت داشته و 18 سال در تربیت معلم تدریس کرده است، گفت: مهمترین شیوه انس با قرآن در این است که افراد بر روی مفاهیم قرآنی کار کنند و بعد از آنکه با تجوید و صحیح خوانی قرآن آشنا شدند به درک مفاهیم و معانی قرآن بپردازند.
مدیر بنیاد قرآن استان همدان تاکید کرد: اگر فقط به ظاهر قرآن پرداخته شود و به معنا و مفهوم آیات آن توجهی نشود تاثیری در رفتار و اخلاق فرد نخواهد داشت اما اگر افراد با قرآن مانوس شوند و مفاهیم آن را درک کنند، متوجه می شوند که قرآن در بطن زندگی آنها وارد شده است.

**سبک زندگی قرآنی فرهنگ سازی شود
صدیق با تاکید بر اینکه سبک زندگی قرآنی در جامعه باید فرهنگ سازی شود، بیان کرد: ترویج سبک زندگی قرآنی باید از مدارس آغاز شود و در مقاطع مختلف تحصیلی، دانش آموزان را با شیوه زندگی به سبک قرآن آشنا کرد و در صدا و سیما، مساجد و منبرها نیز سبک مورد انتظار قرآن برای مردم تبیین شود.
وی که از سال 68 فعالیت های قرآنی خود را آغاز کرده است، در خصوص مهمترین اقدامات انجام شده در این سال ها گفت: تشکیل مجمع اساتید قرآن و تربیت مربیان قرآن اداره ها و نهادهای استان، برگزاری 6 دوره مسابقات قرآنی برای اداره ها، تشکیل صندوق قرض الحسنه خادمین قرآن، تشکیل مجمع اساتید قاریان و حافظان استان و تاسیس بنیاد قرآن استان از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در سال های گذشته است.
صدیق بیان کرد: از ابتدای تاسیس بنیاد قرآن استان تاکنون حدود 50 هزار نفر در دوره های مختلف قرآنی شامل روخوانی، روان خوانی، تجوید و مفاهیم، آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
به گزارش ایرنا، بنیاد قرآن استان همدان در سال 75 تاسیس شد و هم اکنون حدود سه هزار نفر زیر پوشش این بنیاد قرار دارد و در حال آموزش قرآن هستند.
در دوازدهمین دوره از تکریم چهره ‌های قرآنی، به همت سازمان دارالقرآن 41 چهره‌ و خادم قرآنی تجلیل شدند و جواد صدیق تنها چهره قرآنی برگزیده از استان همدان در این آیین بود.
سازمان دارالقرآن الکریم هر سال با معرفی فعالان قرآنی در عرصه های گوناگون از تعدادی خادمان قرآنی تجلیل و آنها را به عنوان چهره های قرآنی در جامعه مطرح می کند.
1181/2090
خبرنگار: الهام تدین**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.