بهجت عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه رونمایی از لوگوی ' همدان، پایتخت گردشگری آسیا'، ساعت 21 شامگاه دوشنبه از شبکه استانی همدان و شبکه شما به صورت زنده پخش می شود و از یکی از شبکه های سراسری سیما نیز پخش خواهد شد.
وی ادامه داد: این لوگو، توسط اساتید برجسته استان همدان و با موضوع گردشگری طراحی شده است و نمایی از قله الوند به عنوان نماد گردشگری استان همدان در آن جلوه گری می کند.
وی اضافه کرد: استاندار همدان به همراه برخی از مدیران استانی در این برنامه حضور خواهند داشت و لوگوی این رویداد بین المللی را رونمایی می کنند.
عباسی با بیان اینکه در سال 2018 رویدادهای همدان در سه سطح استانی، ملی و بین المللی برگزار می شود، ابراز کرد: بخشی از رویدادها پیگیری و قطعی شده و برخی هم نیاز به مشارکت و پیگیری‌های استانی دارد.
به گزارش ایرنا، استان همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی و بیش از 500 عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و به واسطه دارا بودن بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی و گردشگری، در سال 85 با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
1181/2087
خبرنگار: الهام تدین** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.