سردار بخشعلی کامرانی صالح روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: عمده دلیل بالا بودن این پرونده ها، سهل انگاری شهروندان درباره حفظ اطلاعات بانکی و پایین بودن سواد آنها در زمینه فضای مجازی است.
فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: سرقت اطلاعات و حک کردن گوشی نیز منجر به تشکیل پرونده هایی شده است.
سردار کامرانی صالح مثال زد: یک دختر جوان برای تعمیر گوشی به یک تعمیرگاه تلفن همراه مراجعه کرده و اطلاعات خود از جمله رمز و شماره تلفن را در اختیار تعمیرکار قرار می دهد.
وی اضافه کرد: فردی که شاهد مکالمه بین این دختر جوان و تعمیرکار تلفن همراه بود رمز و شماره تلفن این دختر را یادداشت کرده و در فرصتی اقدام به حک گوشی این فرد می کند.
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: فرد متخلف پس از حک گوشی، اقدام به ارسال 2 عدد از عکس های شخصی دختر جوان برای او و تهدید به انتشار این تصاویر در فضای مجازی می کند.
سردار کامرانی صالح افزود: برخی مواقع این طیف بانوان پس از اطلاع از اینکه تصاویر شخصی شان در اختیار افراد ناشناس است فریب خورده و در دام شیادان قرار می گیرند.
وی توصیه کرد: هیچگاه افراد رمز و اطلاعات کاربری خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند همچنین در صورت سوء استفاده برخی افراد، به جای عمل کردن به خواسته های نامشروع آنها، موضوع را به خانواده و به پلیس فتا اطلاع رسانی کنند.
وی اضافه کرد: برخی اشخاص تمامی تصاویر و اطلاعات شخصی خود را در گوشی تلفن همراه ذخیره می کنند در حالیکه فکر نمی کنند در صورت مفقود شدن گوشی چه آسیب هایی آنها را تهدید می کند.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.