به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، فصل جاری لیگ دسته دوم بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور با حضور 18 تیم در چهار گروه چهار و پنج تیمی برنامه‌ریزی و برگزار شد و نمایندگان بسکتبال همدان در این رقابت ها نتایج مطلوبی کسب نکردند.
در حالیکه بسکتبالدوستان همدانی انتظار داشتند پس از گذشت 10 سال باردیگر تولدی دوباره را در بسکتبال حرفه ای همدان شاهد باشند، نتایج ضعیف مانع از موفقیت این تیم شد.
امسال با پیگیری های صورت گرفته 2 تیم از شهرستان های همدان و اسدآباد در لیگ دسته دوم بسکتبال کشور شرکت داشتند.
بر اساس قرعه کشی صورت گرفته تیم همدان در گروه 4 این رقابت ها با تیم های، یس آل گرگان، نسل طلایی شاهرود و مهتاب قم دیدار کرد و تیم هیات بسکتبال اسدآباد در گروه دوم بازی ها با تیم های پدافند هوایی آبادان، خلیج فارس قم، هیات بسکتبال زنجان و هیات بسکتبال قزوین هم گروه بود.
هر 2 تیم در این رقابت ها نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و در نهایت از صعود به دور دوم بازماندند.
رئیس هیات بسکتبال همدان در این باره می گوید: هدف از حضور در این رقابت ها به این دلیل بود که ثابت کنیم بسکتبال همدان ظرفیت حضور در عرصه حرفه ای را دارد منتهی به دلیل نبود حامی مالی نتوانستیم آنطور که باید قدرتمند ظاهر شویم.
پرویز ریحانی به خبرنگار ایرنا افزود: برای حضور در لیگ دسته 2 کشور 300 میلیون ریال هزینه شد و با این حال تجربه خوبی برای استعدادهای بسکتبال همدان بود.
وی بیان کرد: در صورتی که بتوانیم از حامی مالی برخوردار باشیم به طور قطع با جذب بازیکنان کلیدی می توانیم حضوری موفق را در لیگ کشور داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: امروزه تیمداری نیاز به اعتبارات مالی مناسب دارد و بسکتبال همدان با وجود استعدادهای فراوان می تواند در این مسیر موفق باشد.
ریحانی اضافه کرد: بسکتبال یکی از رشته های پرطرفدار در همدان است و در اوایل دهه 80 که در لیگ برتر حضور داشتیم، هزاران نفر تماشاگر از مسابقت استقبال داشتند اما اکنون به دلیل نبود حامی مالی، جای همدان در لیگ های مطرح کشور خالی است.
هم اکنون بیش از 5 هزار بسکتبالیست در همدان فعالیت دارند.
بسکتبال همانند سایر رشته های توپی همدان به دلیل نبود حامی مالی نتوانسته در لیگ های حرفه ای کشور حضوری موفق و مستمر داشته باشد.
7520/2090
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.