به گزارش ایرنا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره موسیقی سنتی استان همدان در شهرستان ملایر اظهار کرد: این جشنواره به طور قطع موجب رشد و پویایی هنر موسیقی استان و شهرستان می شود.
غلامرضا جمالی زاده افزود: در پنج سال گذشته با وجود همه تنگناها و مشکلات موجود، با تلاش دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی انجام شد که امروز شاهد رشد و پیشرفت زیادی در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه هنر موسیقی هستیم.
وی ادامه داد: اینکه ملایر برای نخستین بار میزبان بیستمین جشنواره موسیقی سنتی استان همدان است، نمونه بارزی از تدبیر دولت و توجه ویژه به هنر است که امروز شاهد برگزاری اینگونه جشنواره ها در شهرستان ها هستیم.
وی با تقدیر ویژه از حمایت ها و همراهی های فرماندار ویژه ملایر از فرهنگ و هنر این شهرستان بیان کرد: بیستمین جشنواره موسیقی سنتی استان همدان به شایستگی در ملایر برگزار شد و شاهد استقبال بسیار خوب شهروندان ملایری از این جشنواره بودیم.
به گزارش ایرنا، در بیستمین جشنواره موسیقی سنتی استان همدان 66 گروه در قالب 62 هنرمند به صورت انفرادی در 10 رشته و چهار گروه در رشته گروه نوازی سنتی و مقامی از سراسر استان به این جشنواره راه یافتند.
در پایان جشنواره طبق نظر هیات داوران، نفرات برتر در رشته های تنبک، دف، گیتار، تار، آواز، نی، تنبور، سه تار و سنتور انتخاب شدند که هیات داوران در رشته پیانو هیچکدام از شرکت کنندگان را واجد شرایط دریافت جایزه ندانست.
در رشته تنبک، مبین قادری، نیما رنجبران و حسین احمدی هر سه از همدان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند که هیات داوران توانایی های هنرمند جوان حنانه زرینی از ملایر را شایسته تقدیر دانست.
همچنین محمدحسین کارپسند، سارا ابراهیمی و مجتبی نوروزی هر سه از همدان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در رشته دف و در رشته گیتار آتنا عبدی پور از همدان رتبه دوم و محمدحسین شریفی خواه از صالح آباد رتبه سوم را کسب کردند که هیات داوران در این رشته هیچ شرکت کننده ای را واجد شرایط دریافت جایزه اول ندانست.
در رشته تار نیز پدرام محمدی از اسدآباد نفر سوم شد که در رتبه های اول و دوم هیچ برنده ای نداشت و هیات داوران هنر تک نوازی سینا منتظری و سهیل چهل امیران هر 2 از همدان را شایسته تقدیر دانست.
در رشته آواز به ترتیب حامد نوروزی از همدان، جواد علیمرادی از ملایر و غلامرضا بهرامی از همدان اول تا سوم شدند و در رشته نی، امین شرایی از همدان رتبه نخست، فرهاد اکبری از ملایر دوم و پریسا شاهمردی از همدان رتبه سوم را کسب کردند.
همچنین مهرشاد دوامی از همدان، پوریا فدایی ماهر از همدان و حسین موسیوند از نهاوند به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در رشته تنبور کسب کردند که هیات داوران رومینا نوروزی از ملایر را شایسته تقدیر دانست.
در رشته سه تار نادر مبتقاء و علی بهرامی از همدان به طور مشترک رتبه نخست و علی مدیحی از همدان رتبه سوم را کسب کردند که در این رشته هیات داوران در رتبه دوم انتخابی نداشت.
علیرضا سعدی و علی پوراقبالی هر 2 از همدان رتبه نخست، ابوالفضل جهانیان از نهاوند رتبه دوم و مهیار بیات از همدان موفق به کسب رتبه سوم در رشته سنتور شدند.
در رشته گروه نوازی با توجه به اینکه تعداد گروه های شرکت کننده بسیار محدود بود و از طرفی گروه های شرکت کننده از نظر محتوایی و موسیقیایی سنخیتی با هم نداشتند، هیات داوران از انتخاب گروه اول، دوم و سوم اجنتاب کرد و در عین حال از فعالیت هر سه گروه آئین، تمنا و خورشید هر سه از همدان تقدیر کرد.
همچنین در این آیین از عباس شریفی و هاشم احمدوند اساتید و پیشکسوتان موسیقی ملایر نیز تجلیل به عمل آمد.
بیستمین جشنواره موسیقی سنتی استان همدان که به مدت 2 روز از سوم تا چهار بهمن ماه به میزبانی ملایر در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد این شهر برگزار شد، 95 هنرمند در 10 رشته موسیقی و گروه نوازی با هم به رقابت پرداختند.
در حال حاضر 2 آموزشگاه ایران مهر و آوای هنر و 2 گروه موسیقی همراز و بیداد به صورت رسمی در این شهرستان فعالیت می کنند.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان همدان در غرب کشور واقع شده است.
2087/7528
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.