محمدناصر نیکبخت روز چهارشنبه در قرارگاه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه سهمیه اشتغال استان همدان در سال جاری 19 هزار و 980 هزار نفر تعیین شده که با اقدامات و تسهیلات پیش بینی شده این تعداد شغل محقق می شود افزود: اما با توجه به حرکت های که در راستای پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال اتفاق افتاده انتظار می رود این آمار حدود 10 هزار نفر بیشتر شود.
وی با بیان اینکه بر اساس دستور رئیس جمهوری مقرر شد میزان اعتباراتی که از سفر ایشان به همدان تاکنون پرداخت نشده تامین شود افزود: در سال جاری 15هزار و 46 شغل از سهمیه اشتغال استان همدان ایجاد شده و این در حالی است که هنوز پرداخت تسهیلات روستایی و فراگیر شروع نشده است.
استاندار همدان با اشاره به برگزاری 115 نشست برای پیگیری حل مشکل پتروشیمی هگمتانه افزود: نباید اجازه دهیم حرکت سرمایه گذاران پتروشیمی کند شود.
نیکبخت با بیان اینکه همدان قطب تولید سیب زمینی در کشور است افزود: میزان تولید سیب زمینی در این استان حدود یک میلیون تن است و این در حالی است که واحد صنایع تبدیلی سیب زمینی در استان وجود ندارد.
استاندار همدان افزود: به منظور استفاده از توان تولید کشت سیب زمینی در استان مقرر شد شرکت صنایع تبدیلی سیب زمینی کاران الوند با آمدن دستگاه های جدید ظرف 10 روز آینده فعال شود.
نیکبخت نرخ بیکاری در استان را کمتر از 10 درصد ذکر کرد و افزود: فعالیت کسب و کار در استان همدان بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس از 24 به رتبه 11 رسیده است.
وی با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: دهه فجر بهترین فرصت برای بیان دستاوردهای نظام به مردم و ایجاد امید و نشاط در جامعه است چراکه انقلاب در این 39 سال برای ملت کم کار نکرده و کارهای بزرگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده است.
استاندار همدان با اشاره به برگزاری 2 رویداد بزرگ گردشگری 2018 در همدان گفت: در کشور هیچ استانی را به لحاظ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ظرفیت همدان وجود ندارد اما تاکنون از این داشته ها استفاده نشده است.
نیکبخت افزود: با توجه به اینکه همدان در سال جاری میلادی 2 رویداد بزرگ بین المللی شامل میزبانی از 500 عضو از150 کشور وابسته به سازمان جهانی گردشگری و میزبانی از وزاری خارجی 34 کشور آسیایی را بر عهده دارد باید هر چه سریعتر برای جذب اعتبارات این رویدادهای فراملی اقدام شود.
وی تاکید کرد: این 2 رویداد بین المللی می تواند زمینه ساز رونق گردشگری خارجی و نقطه عطفی در معرفی ظرفیت‌ های گردشگری استان همدان در عرصه جهانی و ارتقای صنعت گردشگری این استان باشد.
نیکبخت افزود: پیگیری و تعیین همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 از سوی مجمع گفت وگوی آسیایی و تصویب میزبانی این استان برای نشست اعضای سازمان جهانی گردشگری، مهمترین رهاورد دولت تدبیر و امید در همدان است.
استاندار همدان ادامه داد: این 2 اجلاس فرصت بسیار خوبی برای معرفی استان همدان و جذب گردشگر است و باید برای استفاده از این فرصت ها آماده شد.
وی با بیان اینکه معین استانداران در اقتصاد مقاومتی را استانداران انتخاب کرده اند افزود: معین استان همدان در اقتصاد مقاومتی را رئیس سازمان میراث فرهنگی درخواست شد چرا که همدان پتانسیل های زیادی در بخش گردشگری دارد.
گفتنی است تسهیلات اشتغالزایی در استان همدان در سال جاری 15 هزار میلیارد ریال است.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.