اداره آتش‌نشانی همدان همزمان با اولین سالگرد فاجعه پلاسکو از تندیس فرشته نجات که سمبلی از یک آتش‌نشان را به تصویر می‌کشد، رونمایی کرد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که در حضور شهردار، اعضای شورای‌شهر و برخی مسئولان همدانی برگزار شد، محمدرضا بیاناتی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای آتش‌نشان و ابراز تأسف از فاجعه پلاسکو در اولین سالگرد این فاجعه، بیان کرد: در فاجعه پلاسکو آتش‌نشانان ایثارگر برخلاف دستورالعمل مقرر، وارد ساختمان در حال تخریب شدند تا جان افرادی را که در ساختمان حبس شده بودند نجات دهند و این موضوع نشان از اوج ایثار آتش‌نشانان دارد.

بیاناتی با اشاره به دشواری‌های شغل آتش‌نشانی، تصریح کرد: آتش‌نشانان از همان لحظه نخست که وارد کار می‌شوند به تمام خطرات احتمالی آگاه هستند و انتظار هر حادثه‌ای را دارند. همچنین خدمات آتش‌نشانی‌ها محدود به حریم شهر، استان و حتی کشور نشده و آتش‌نشانان موظفند در صورت نیاز هر جایی که ابلاغ شود اعزام شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان از هزار و ۶۰۰ عملیات امداد‌و‌نجات و مجموعا ۲هزار و ۴۶۵ عملیات توسط این سازمان طی ۹‌ماه اخیر خبر داد و افزود: طی مجموع این عملیات‌، ۱۴ نفر از شهروندان همدان فوت کرده و ۱۷۳ تن نیز مصدوم شدند. 

وی آمار مصدومان آتش‌نشان را در این بازه زمانی ۶ نفر اعلام و به تعداد ۸۴۱ نفر نجات یافته طی مجموع این عملیات اشاره کرد.

بیاناتی ضمن قدردانی از زحمات مسئولان استان و شهر همدان گفت: ما افتخار می‌کنیم آتش‌نشان هستیم و از مسئولان نیز تقاضا داریم با افزایش مزایا آتش‌نشانان بستری فراهم کنند تا این افراد با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه دهند.

عباس صوفی شهردار و ابراهیم مولوی رئیس شورای‌شهر همدان نیز در این مراسم با اشاره به نقش مهم آتش‌نشانان در مدیریت‌شهری و اهمیت فراهم‌سازی تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای این افراد، صرف بودجه برای خرید امکانات کافی  و همچنین ساخت ایستگاه آتش‌نشانی در بدنه بازار شهر را از مهمترین دستورالعمل‌های کار خود در سال پیش رو عنوان کردند.

انتهای این مراسم نیز تندیس «فرشته نجات» با سمبل آتش‌نشانی در حال امداد و نجات، با حضور مسئولان رونمایی شد تا یادآور ایثار تک تک این فرشتگان نجات در خاطر شهروندان باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.