به گزارش ایرنا، در این مراسم که امروز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و نیز آتشنشانان همدانی برگزار شد، یاد و خاطره شهدای آتشنشان گرامی داشته شد.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این مراسم گفت: اعضای شورای شهر همدان توجه جدی به مطالبات و بودجه آتشنشانی دارند و برای سال آینده بودجه مطلوبی برای این سازمان گرفته شده است.
ابراهیم مولوی افزود: همترازی و حتی بالاتر بردن حقوق و مزایای آتش نشانان با توجه به سختی کار آنها در بودجه سال آینده لحاظ شده است.
وی بیان کرد: از تمامی مسئولان اجرایی استان می خواهیم که تجهیزات مورد نیاز آتشنشانی همدان را مورد توجه قرار دهند چراکه امروزه بالای 15 ساختمان 10 طبقه را در همدان داریم و برای خدمات رسانی در ارتفاع مشکل داریم.
وی افزود: اگر اتفاقی برای ساکنان این ساختمان ها بیافتد، برای خدمات رسانی مشکل خواهیم داشت و انتظار داریم تجهیزات لازم برای خدمات لازم تهیه و تامین شود.
شهردار همدان نیز در این مراسم گفت: اگر می خواهیم به بالاترین حد استاندارد در آتشنشانی برسیم باید نسبت به رضایتمندی کارکنان و نیز اختصاص تجهیزات لازم اقدام کنیم.
عباس صوفی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه آتشنشانی کمبود وسایل و تجهیزات داریم، گفت: اما با وجود مشکلات مالی، در ارتباط با آنچه که مربوط به جان آتش نشانان است، اقدام می کنیم.
وی اضافه کرد: توجه جدی به حوزه آتشنشانی در بودجه مالی مدیریت شهری دیده شده است و سعی می کنیم با کمک اعضای شورای اسلامی شهر همدان و استانداری بتوانیم تجهیزات این بخش به ویژه نردبان استاندارد و خودروهای پیشرو را خریداری کنیم.
وی، ساخت ایستگاه آتشنشانی در بازار شهر همدان و ساخت برج آموزشی آتشنشانی را از اقدام های اجرایی برای سال آینده شهرداری همدان عنوان کرد.
رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی همدان نیز در این مراسم گفت: 908 تن طی 9 ماه نخست امسال تحت عملیات امداد و نجات قرار گرفتند.
محمدرضا بیاناتی افزود: 2 هزار و 465 عملیات در مجموع در این 9 ماهه ابتدای امسال انجام شد که یکهزار و 252 عملیات در حوزه اطفای حریق بوده است.
وی بیان کرد: در این مدت 75 هزار و 987 مورد آموزش نیز صورت گرفت و 486 ساختمان نیز تاییدیه طرح ایمنی دریافت کردند.
تندیس 'فرشته نجات' به پیشنهاد و طرح محمدرضا بیاناتی رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی همدان و توسط یکی از هنرمندان همدانی ساخته شده است.
این تندیس هم اکنون در مقابل ایستگاه آتشنشانی بلوار ارم همدان نصب شده است.
7520/2090
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.