محمد مهدی مفتح روز پنجشنبه در نشست اعضای شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه ساماندهی نظام بانکی در مسیر توسعه اقتصادی قرار دارد، عنوان کرد: اقتصاد کشورمان یک اقتصاد بانک محور است و وابستگی به تامین مالی از طریق بانک ‌ها است.
وی اضافه کرد: سیستم بانکی در کشور مشکلات اساسی دارد و نظام بانکی نمی تواند در اختیار اقتصاد کشور باشد و این در حالی است که بدون حضور بانک ها نیز رشد و سرمایه گذاری امکان پذیر نیست.
مفتح با بیان اینکه اگر می خواهیم نرخ سود تسهیلات در کشور کاهش یاید باید مکانیزم اقتصادی کشور با نرخ سود تسهیلات بانکی یک رقم شود، افزود: فعالان عرصه اقتصاد برای اصلاح نظام بانکی می‌توانند پیشنهادات خوبی ارائه کنند.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: نظام بانکی در استان همدان و کشور باید به سمت اصلاح پیش برود و مقدمات طرحی در مجلس در دست بررسی است و بانک مرکزی هم لایحه‌ای داده که قانون پولی و مالی کشور اصلاح شود.
مفتح با بیان اینکه برای کاهش سود بانکی باید مکانیسم اقتصادی، تعادل اقتصادی و بازار پول به این نتیجه برسد که سود باید کاهش پیدا کند، افزود: دولت تلاش می‌کند به بانک‌ها فشار وارد نشود.
وی با تقدیر از خدمات استاندار همدان، گفت: سیستم بانکی در استان همدان پای کار است و می‌تواند بسیار موثر عمل کند و اگر پای کار باشد کار خوب پیش می‌رود.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.