محمدناصر نیکبخت روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، افزود: همچنین سه هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات از مبلغ 6 هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولیدی که برای این استان پیش بینی شده، تاکنون جذب شده است.
وی با بیان اینکه 11 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات از منابع داخلی بانک ها به مشتریان پرداخت شده است، افزود: هیچ سرمایه گذار و تولید کننده ای بدون کمک و حمایت بانک ها موفق نمی شود و در شرایط کنونی عملکرد بانک ها قابل ارزش است.

*** کشت جایگزین برای محصولات پُرآب بر
استاندار همدان با اشاره به اینکه همدان از قطب های مهم تولید سیب زمینی در کشور است، افزود: با توجه به شرایط بحران آب باید کشت محصولاتی مانند دانه های روغنی جایگزین کشت های پرآب بر شود.
نیکبخت اضافه کرد: همدان با افزایش تولید در سطح، توانسته است میانگین تولید محصول سیب زمینی را بالاتر ببرد اما مشکل نبود واحد صنایع تبدیلی در این بخش را باید حل کرد.
وی با بیان اینکه مشکلات صنایع تبدیلی 'الوند بهار' حل شده و به زودی این واحد صنعتی فعالیت خود را آغاز می کند، افزود: کشت محصول پرآب بر، به نوعی خودزنی و ظلم است و باید در بحث آب تصمیمات جدی گرفته شود.
وی ادامه داد: نمره ارزیابی از سازمان جهاد کشاورزی استان، کاهش محصولات پرآب بر است و این سازمان باید با قدرت و هدفمندی، راهبرد یاد شده را پیگیری کند.

***یارانه صادراتی سیب زمینی نباید به افزایش کشت این محصول منجر شود
استاندار همدان همچنین با بیان اینکه اعتبار برای پرداخت یارانه صادراتی سیب زمینی به صادر کنندگان این محصول تامین شده است، تاکید کرد: نباید پرداخت یارانه صادراتی سیب زمینی دلیلی برای افزایش کشت این محصول شود.
نیکبخت با اشاره به اینکه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی موفق عمل کرده است، افزود: در چارچوب اهداف این شورا باید شاهد ارتقا و توسعه رونق تولید باشیم.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.