سعید شاهرخی روز چهارشنبه در کارگروه بانوان و خانواده استانداری همدان افرود: همچنین 31 هزار زن سرپرست خانوار در استان همدان نیز هستند که خودکفا بوده و نیازی به حمایت ندارند.
وی با بیان اینکه زنان می توانند در توسعه همه جانبه کشور ایفای نقش کنند افزود: در دولت تدبیر و امید، تاکید رییس جمهوری همواره بر توجه به حوزه زنان و تلاش همه نهادها برای به کار گیری و ایفای نقش بانوان بوده است.
وی با بیان اینکه در بخش توانمندسازی اشتغال برای زنان کارهای خوبی انجام شده اما هنوز کافی نیست ادامه داد: نیمی از سرمایه های اجتماعی کشور، بانوان هستند که توانمندی های زیادی در آنها نهفته است و باید از همه این ظرفیت ها به درستی استفاده کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید فضا برای حضور زنان در جامعه فراهم شود افزود: باید از هدررفتن توان و نیروی زنان در جامعه جلوگیری کرد.
شاهرخی با انتقاد از حضور نیافتن برخی از مدیران استان در این کارگروه افزود: همه مدیران کل ملزم به حضور در کارگروه بانوان و امور خانواده به همراه مشاوران امور بانوان خود هستند و اگر هر مدیری حضور نمی تواند حضور یابد مشاور امور بانوان خود را نیز به جلسه نفرستد.
وی توجه به سازمان های مردم نهاد و انجمن های بانوان را ضروری دانست و افزود: باید به دنبال تشکیل انجمن برای زنان سرپرست خانوار باشیم و آئین نامه ها و اساس نامه ها را در این راستا تنظیم کنیم.
طبق آمار اداره کل کار و رفاه اجتماعی همدان، در سالجاری 36 درصد اشتغال ایجاد شده در استان در حوزه زنان بوده است .
براساس آمار سرشماری سال 95، جمعیت استان همدان یک میلیون و 738 هزار و 234 نفر اعلام شد که 880 هزار و 318 نفر از جمعیت استان را مردان و 857 هزار و 916 نفر را زنان تشکیل داده است.
جمعیت شهری استان همدان در سرشماری سال 95 ، یک میلیون و 97 هزار و 217 نفر و جمعیت روستایی استان، 639 هزار و پنج نفر اعلام شده است.
7523/1181
خبرنگار:مرضیه بختیاری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.