سرهنگ رضا زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به 'اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال' پلیس آگاهی در راستای حمایت از تولید داخلی، عملیات ها و رزمایش های خود را برای برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز شدت بخشید.
وی اضافه کرد: قاچاق کالا از مهمترین عواملی است که موجب رکود واحدهای تولیدی و از بین رفتن فرصت های شغلی می شود.
وی بیان کرد: هر چند تلاش پلیس و نهادهای مسئول مقابله بی امان با قاچاقچیان است ولی مهمترین راهبرد برای کاهش کالای قاچاق در سطح عرضه، کاهش تقاضا است.
رئیس پلیس آگاهی استان همدان تاکید کرد: خانواده باید بدانند که به خرید کالای قاچاق و فاقد مجوز، زمینه اشتغال فرزندان خود را سلب می کنند.
سرهنگ زارعی گفت: پلیس آگاهی همدان کارنامه درخشانی در برخورد با قاچاقچیان دارد به گونه ای که طبق آخرین ارزیابی ناجا از عملکرد 9 ماهه استانها، پلیس آگاهی همدان رتبه نخست و ممتاز کشور را کسب کرد.
وی افزود: میزان کشفیات کالا با حدود 30 درصد افزایش به یک هزار و 410 میلیارد ریال رسیده است در حالیکه این رقم در 9 ماهه سال گذشته یک هزار و 100 میلیارد ریال بود.
رئیس پلیس آگاهی استان همدان اضافه کرد: تعداد پرونده های مهم قاچاق کالا با ارزش بیش از یک میلیار ریال در سالجاری 100 درصد و مجموع پرونده ها هفت درصد رشد داشته است.
سرهنگ زارعی ادامه داد: پوشاک، لوازم خانگی و فرآورده های نفتی بیشترین حجم کشفیات پلیس آگاهی این استان را تشکیل می دهد.
وی بیان کرد: در همین ارتباط شمار دستگیر شدگان در سال جاری چهار درصد افزایش داشته است و بیشتر این افراد در رده سنی 25 تا 35 سال هستند.
وی افزود: بیشتر کالاهای کشف شده در این استان در مناطق غرب و جنوب کشور بارگیری شده و استان همدان در مسیر عبوری قاچاقچیان بوده و مقصد این کالاها نبوده است.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.