مریم جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تلاش تیم تحقیقاتی پیشگیری و کنترل بیماری مرکز بهداشت این شهرستان، سه نوزاد سالم از والدین مبتلا به ایدز در این همدان متولد شدند.
وی درباره علت مرگ مبتلایان ایدز اظهار کرد: بسیاری از مبتلایان به ویروس ایدز دیرهنگام و در مراحل آخر این بیماری برای درمان مراجعه می کنند.
کارشناس برنامه اچ.آی.وی (ایدز) مرکز بهداشت همدان اظهارکرد: تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی موجب ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن و 'سی.دی.فور' موجود در گلبول های قرمز می شود.
جعفری ادامه داد: با ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن در برابر ویروس، احتمال مرگ افراد مبتلا به ویروس اچ.آی.وی افزایش می یابد.
وی گفت: معتادان تزریقی بیشتر در معرض مرگ هستند چون داروهای مصرفی موجب بی اثر شدن اثر متادون می شود بنابراین افراد تزریقی تمایلی به درمان نشان نمی دهند.
کارشناس برنامه اچ.آی.وی (ایدز) مرکز بهداشت همدان از دیگر علل مراجعه دیر هنگام افراد مبتلا به اچ.آی.وی را ناآگاهی درباره آثار این ویروس دانست.
جعفری افزود: طبق دستور العمل جدید باید بلافاصله پس از تشخیص اچ.آی.وی مثبت، فرایند درمان آغاز شود درحالیکه پیشتر تا 'سی.دی.فور' موجود در گلبول های قرمز به زیر 500 نمی رسید درمان آغاز نمی شد.
وی یادآوری کرد: از سال 76 تاکنون 176 بیمار مبتلا به ایدز در شهرستان همدان به علت مراجعه دیر هنگام به مراکز درمانی جان خود را از دست دادند.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمارهای شبکه بهداشت و درمان همدان، 796 نفر در این استان به ویروس اچ.آی.وی مثبت مبتلا هستند که بیش از 61 درصد آنها در گروه سنی 25 تا 34 سال قرار دارند.
7526/2087/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.