به گزارش ایرناغلامرضا جمالی زاده روز دوشنبه در نشست با فعالان موسیقی این شهرستان اظهار کرد: این جشنواره سوم و چهارم بهمن ماه امسال برای نخستین بار در ملایر برگزار می شود.
وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره موسیقی استان همدان تا 18 دی ماه است ابراز امیدواری کرد: هنرمندان و فعالان موسیقی ملایر با ارائه آثار، حضوری قوی در این جشنواره داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه ملایر برای نخستین بار میزبانی جشنواره موسیقی استان همدان را بر عهده دارد تاکید کرد: این رویداد هنری باید با اطلاع رسانی کامل، تبلیغات و حمایت و همکاری مسئولان به نحو مطلوب در این شهرستان برگزار شود.
جمالی زاده بیان کرد: به طور قطع برگزاری این جشنواره زمینه پیشرفت هنر موسیقی ارزشی و فاخر را برای هنرمندان این شهرستان فراهم می کند و دستاوردهای بسیاری را برای ملایر به همراه خواهد داشت.
وی خطاب به هنرمندان و فعالان موسیقی ملایر تاکید کرد: هنرمندان و گروه های موسیقی شهرستان را برای شرکت در جشنواره موسیقی سنتی استان تشویق و ترغیب کنید و با پذیرایی و استقبال گرم از هنرمندان هم رشته خود، فرهنگ بالا و توانمندی ملایر را نشان دهید.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: با شایستگی و قابلیت های موسیقی این شهرستان، انتظار می رود شاهد حضور شایسته مردم و هنرمندان از نظر کمی و کیفی در میزبانی این جشنواره باشیم.
جمالی زاده با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم اشتباه ها و بی عدالتی های داوری سال های گذشته تکرار شود، افزود: این جشنواره متعلق به هنرمندان و فعالان موسیقی شهرستان است که باید نهایت همکاری و همراهی را با فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در برگزاری مطلوب جشنواره داشته باشند.
وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره بر چشم انداز و پیشرفت هنر موسیقی ملایر اثرگذاری بالایی دارد، بیان کرد: در حال حاضر بسترها و زمینه های لازم برای برگزاری این جشنواره در ملایر مهیا است.
وی همچنین به فعالیت های هنرمندان و گروه های موسیقی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: شناسنامه دار کردن هنرمندان موسیقی، گروه ها، آموزشگاه ها و نیز برگزاری موسیقی زنده در سال های گذشته در این شهرستان قابل مقایسه با گذشته نیست.
جمالی زاده ادامه داد: با وجود تنگناهای مالی، فشارها و مشکلات موجود، آمادگی لازم را داریم تا با در اختیار قرار دادن فضا و امکانات لازم به شورای موسیقی و گروه های مختلف در این حوزه، تا حد امکان از هنرمندان موسیقی حمایت کنیم.
وی با تقدیر از فعالیت های آموزشی در آموزشگاه های رسمی موسیقی ملایر، تاکید کرد: تا حد امکان در راستای رفع مسایل و مشکلات حوزه موسیقی ملایر تلاش و با آموزشگاه های خانگی و غیرمجاز نیز برخورد جدی می شود.
به گزارش ایرنا، در این نشست فعالان موسیقی این شهرستان آمادگی خود را برای همکاری در برگزاری بیستمین جشنواره موسیقی سنتی استان در ملایر اعلام و خواستار رسیدگی به مباحث داوری جشنواره در جهت رفع داوری های غیر منطقی و اعتماد سازی، برگزاری جلسات تخصصی مستمر با حضور اساتید و پیشکسوتان موسیقی، فراهم آوردن شرایط شرکت سازهای بیشتر جهانی در جشنواره ها، استفاده از حق میزبانی ملایر برای دبیری جشنواره در انتخاب و پذیرش آثار، فراهم آوردن زمینه استفاده از توانایی هنرمندان موسیقی و خوانندگان بومی در برنامه ها و مناسبت ها، تشکیل کمیته ها و تقسیم وظایف برای برگزاری این جشنواره شدند.
در حال حاضر 2 آموزشگاه ایران مهر و آوای هنر و 2 گروه موسیقی همراز و بیداد به صورت رسمی در این شهرستان فعالیت می کنند.
این شهرستان بهمن ماه امسال به مدت 2 روز میزبان بیستمین جشنواره موسیقی سنتی استان همدان است که در مجتمع فرهنگی و هنری ملایر برگزار می شود.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان همدان در غرب کشور واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهراپیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.