به گزارش ایرنا ابراهیم مولوی عصر پنجشنبه در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با محوریت بررسی برنامه های همدان در رویداد پایتخت گردشگری 2018 آسیا اظهار کرد: مدیریت شهری یکی از محوری ترین حوزه ها در پیگیری و اجرای مطلوب این رویداد مهم بین المللی است و برهمین اساس باید توجه جدی به این حوزه داشت.
وی بیان کرد: شهر همدان با وجود اینکه از ظرفیت های بسیار بالقوه در گردشگری برخوردار است اما تاکنون نتوانسته ایم آنطور که انتظار می رود در جذب گردشگر موفق باشیم بنابراین سپردن این رویداد مهم آسیایی به همدان فرصت لازم برای جبران کاستی های قبل و ارتقا صنعت گردشگری همدان به جایگاه واقعی و شایسته را فراهم ساخته است.
مولوی بیان کرد: رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا قرار است تیرماه سال آینده با حضور 30 کشور مطرح آسیایی برگزار شود و باید در زمان باقی مانده نسبت به برنامه ریزی مطلوب در حیطه وظایف مدیریت شهری اقدام کرد.
وی افزود: زیباسازی سیما ، منظر و فضاهای شهری، ساماندهی ورودی های شهر، نورپردازی ها و نیز حمل ونقل عمومی در کنار سایر حوزه های زیر مجموعه شهرداری همدان در راستای آماده سازی پایتخت گردشگری آسیا مورد توجه قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا تعامل و همکاری سایر دستگاه های اجرایی در برگزاری مطلوب برنامه ها بسیار ضروری است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان نیز در این نشست خواستار آماده سازی زیرساخت های لازم تا قبل از برگزاری رویداد همدان 2018 شد.
رضوان سلماسی افزود: تبلیغات مطلوب از ظرفیت های گردشگری همدان از طریق رسانه ها، نوآوری در زیباسازی محیط شهری و پاکسازی و تمیزی معابر و سایر ملزومات دسترسی عمومی در سطح شهر از جمله نورپردازی معابر و خیابان ها مورد تاکید است.
وی خاطرنشان کرد: باید از تمامی ظرفیت های موجود در شهرداری برای آماده سازی شهر در میزبانی این رویداد مهم آسیایی استفاده شود.
به گزارش ایرنا، استان همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده و همچنین در آبان ماه سال آینده این استان میزبان بیش از 150 کشور و 500 عضو وابسته با سازمان جهانی گردشگری در بیست و دومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری است.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.