جلال گودرزی سروش شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: علی کریمیان شاعر، مدرس آواز و استاد ویولن است و در این زمینه شاگردان بسیاری تربیت کرده است.
وی تصریح کرد: علی کریمیان سالها داور جشنواره موسیقی و سرود دانش آموزی استان را برعهده داشته و بسیاری از انجمنهای ادبی همدان با وجود وی شکل و قوام یافته است.
گودرزی سروش تجلیل و قدردانی از پیشکسوتان را از اهداف'شب آواز هگمتانه' دانست و افزود: در هردوره از این برنامه نکوداشت یکی از پیشکسوتان عرصه موسیقی همدان برگزار می شود.
مسئول واحد موسیقی حوزه هنری همدان گفت: در یازدهمین اجرای' شب آواز هگمتانه' گروه موسیقی 'ونداد' از استان قزوین به اجرای موسیقی اصیل ایرانی از اشعار عارف قزوینی و فریدون محمد بیگی پرداختند.
گودرزی سروش افزود: این گروه به سرپرستی مجید آدینه و خوانندگی ساقی کاکاوند به شب آواز هگمتانه دعوت شده بودند و از گروه های شاخص موسیقی در قزوین هستند.
وی یادآورشد: رضا حیدری نوازنده تار، مصطفی فارغی نوازنده سنتور، سعید کاکاوند نوازنده کمانچه، سعید مهدی پور نوازنده تنبک و احسان آدینه نوازنده دف و همچنین امید هادیان نوازنده تارباس از اعضای گروه 'ونداد' هستند که در یازدهمین 'شب آواز هگمتانه' هنرنمایی کردند.
مسئول واحد موسیقی حوزه هنری همدان خاطرنشان کرد: اهالی موسیقی، نوازندگان، هنرجوها و اعضای انجمن های ادبی همدان و عده زیادی از دوستداران موسیقی اصیل، در این برنامه شرکت کردند.
'شب آواز هگمتانه' تنها کنسرت موسیقی رایگان در همدان است که از فروردین سال گذشته توسط حوزه هنری همدان آغاز بکار کرد.
7527/2087
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.