رسول منعم روز دوشنبه در نشست ستاد هماهنگی رویدادهای ورزشی همدان 2018 اظهار کرد: از هیات های ورزشی می خواهیم تا نسبت به اخذ امتیاز میزبانی رویدادهای ملی و بین المللی در رشته های مختلف تلاش و برنامه ریزی داشته باشند.
وی با بیان اینکه رویداد همدان 2018 بهترین فرصت برای رونق گردشگری ورزشی است، گفت: از آنجا که مسابقات ورزشی یکی از بهترین راهکارها در جذب توریسم است، انتظار می رود هیات های ورزشی با رویکرد میزبانی های بین المللی تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: میزبانی مسابقات ورزشی در سطح بین المللی با حضور تیم های مختلف خارجی، شور و نشاط خاصی در سطح جامعه به خصوص در بین قشر جوان ایجاد می کند و می تواند تبلیغ بسیار خوی برای جذب سایر گردشگران ورزشی باشد.
منعم افزود: برگزاری تورنمنت های ورزشی در سطح بالای بین المللی تحولات عظیم اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی برای استان به ارمغان می آورد و مسئولان نیز باید نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند.
وی یادآور شد: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018، آغازی برای ایجاد تحول اساسی در صنعت گردشگری است و ورزش نیز سهم بسزایی در این رویداد دارد.
وی بیان کرد: برنامه ریزی های حوزه ورزش باید به گونه ای باشد که شان و جایگاه همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا به خوبی لحاظ شود.
روسای هیات های ورزشی در این نشست به بیان دیدگاه ها و برنامه های خود برای این رویداد مهم پرداختند.
همچنین مقرر شد در صورت موافقت فدراسیون های ورزشی، مسابقات کشتی بین المللی جام تختی، مسابقات شطرنج بین المللی ابن سینا، مسابقات بین المللی پرش با اسب نوجوانان و جوانان، برگزاری جشنواره اسب اصیل ایرانی، مسابقات صحرانوردی آسیا، لیگ جهانی اسکی، تورنمت بین المللی شطرنج سیمونتاله، مسابقات سنگنوردی آسیایی و دوره بین المللی مدیریت و رهبری ورزش همگانی در سال 2018 به میزبانی همدان برگزار شود.
همدان دارای 50 هیات ورزشی است و بیش از 70 هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته در این رشته های ورزشی فعالیت مستمر دارند.
به گزارش ایرنا، استان همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده و همچنین در سال 2018 این استان میزبان بیش از 150 کشور و 500 عضو وابسته با سازمان جهانی گردشگری در بیست و دومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری است.
7520/2090
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.