محمد کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص مسئولیت مستقیم وزرا و لزوم جلوگیری وزارت خانه های متعدد از دخالت افراد غیر مسئول، تصریح کرد: این طبیعی است که هر وزارتخانه ای مسئول عملکرد وزارتخانه خود است و مستقیم باید به مجلس پاسخگو باشد.
وی با بیان اینکه هیچ وزیری علاقه مند نیست و این گرایش را ندارد که افراد یا سازمان غیر مسئول در حوزه وظایف آن وزارتخانه مداخله کند، افزود: این حقی قانونی است که به آن باید عمل شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در هیچ وزارتخانه ای افراد غیر مسئول حق دخالت در امور را ندارند و اشخاص حق اظهار نظر بیان دیدگاه خود را دارند و می توانند در مورد عملکرد وزا اظهار نظر کنند، اما حق مداخله ندارند.
کاظمی با بیان اینکه مداخله به معنای این است که در اجرا مداخله کنند و این قانونی و پسندیده کشور نیست، افزود: فضای مجازی نیز در کشور از طریق شورای عالی فضای مجازی تصمیم گیری می شود.
وی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی در خصوص شبکه های اجتماعی و کمیته تعیین محتوای مضامین مجرمانه در فضای مجازی تصمیم گیری می کند، افزود: دولت و قوه قضاییه به تنهایی در این خصوص تصمیم نمی گیرند.
وی ادامه داد: ساز و کار و کنترل فضای مجازی توسط این شورا اجرا می شود؛ هرچند اظهار نظر شخصی اشکالی ندارد اما تصمیم گیرنده اصلی این شورا است.
وی در خصوص تاکید رئیس جمهوری بر قول وزیر ارتباطات بر فیلترینگ نشدن شبکه های اجتماعی نیز گفت: رییس جمهوری بر این دیدگاه موافق است و نیز نظر وی رو قبول دارم و در جهت اجرای آن گام برمی دارم.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.