به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با بیان اینکه در حال حاضر 6 نوع تسهیلات اشتعالزایی در استان همدان وجود دارد افزود: با کمک وهمراهی دانشگاه ها باید طرح ها و ایده های خوبی برای اشتغال ایجاد شود.
رضایی با بیان اینکه هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید تسهیلات بسیار خوبی را برای ایجاد اشتغال در نظر نگرفته است افزود: در این راستا دانشگاه باید با ایده پردازی به جوانانی که طرح های خوبی برای ایجاد اشتغال و تولید دارند، کمک کنند تا بتوانند در راستای تخصص خود از آنها بهره مند شوند.
وی ادامه داد: پژوهش هایی که در دانشگاه ها ارائه می شود باید راهبردی بوده و بتواند گره ای از مشکلات جامعه و مردم باز کند.افزود: باید به اساتید و پژوهشگران دانشگاه ها بها دهیم و در راستای حل مشکلات جامعه از آنها حمایت کنیم.
رضایی با تاکید بر اینکه پژوهش ها نباید در حوزه تئوری و عملی محدود شود، اظهار کرد: امروز برای حل مشکلات عدیده ای همچون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باید از دانشگاه ها و طرح های پژوهشی و تحقیقاتی این مراکز کمک بگیریم.
وی تاکید کرد: دانشگاه ها باید ارتباط خود را با صنعت، کشاورزی و حوزه های متنوع خدماتی تقویت کرده و فعالیت های پژوهشی خود را در این مسیر هدایت کنند.
رضایی با تاکید بر اینکه مردم باید نتیجه این ارتباط را به خوبی لمس کنند، اشتغال را دغدغه کنونی کشور برشمرد و ادامه داد: دانشگاه ها باید با توجه به شناختی که از محیط و پتانسیل های شهرستان و ارتباطی که با جوانان و دانش آموختگان دارند، باید در اجرای طرح های اشتعالزایی کمک کنند.
فرماندار ویژه ملایر دانشگاه را منشاء بسیاری از موفقیت ها، افتخارات و تحولات دانست و اظهار کرد: با توجه به وجود بسیاری از نارسایی ها و خلاء ها در جامعه، برای رفع آنها باید از دانشگاه ها کمک بگیریم.
رضایی با مهم برشمردن جایگاه پژوهش در کشور تاکید کرد: هیچ موفقیتی بدون تحقیق و پژوهش به ثمر نمی رسد و باید قدردان تحقیق ها و پژوهش هایی که توسط متفکران، دانشمندان و پژوهشگران کشور صورت گرفته، باشیم.
وی با تاکید بر اینکه طرح های پژوهشی باید در مسیر راهبردی باشد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون خدمات بسیار اثرگذاری را در کشور به ویژه در حوزه تحقیق و پژوهش ارائه کرده و تولیدات علمی و پژوهشی باید منجر به ثروت در جامعه شود.
در این آیین از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر تجلیل شد.
هم اکنون بیش از پنج هزار دانشجو در 150 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر مشغول به تحصیل هستند.
21 تا 27 آذرماه به نام هفته پژوهش نامگذاری شده است.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب همدان قرار گرفته و دارای بیش از 300 هزار نفر جمعیت است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.