به گزارش ایرنا مسعود خلیلی روز سه شنبه در جمع اعضای هیات سوارکاری استان همدان اظهار کرد: در حال حاضر رقابت خوبی بین بخش خصوصی برای احداث باشگاه های سوارکاری ایحاد شده است.
وی اضافه کرد: ورزش سوارکاری نسبت به رشته های دیگر سرانه عمرانی ندارد و در استان ها زیرساخت های لازم از سوی مسئولان در این ورزش ایجاد نشده است.
وی بیان کرد: البته بخش خصوصی در این حوزه فعال ظاهر شده و مجموعه های سوارکاری استاندارد را با الگوبرداری مناسب در سایر استان ها احداث می کند.
خلیلی با اشاره به اینکه هم اینک 300 باشگاه سوارکاری در کشور وجود دارد گفت: بیش از 20 هزار راس اسب در سطح کشور توسط مردم پرورش و فعالیت ورزشی دارند که این تعداد اسب بدون کمک اداره ها و فدراسیون پرورش و در امور ورزشی فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار طبق مجوزهای صادر شده 2 بانوی سوارکار به مسابقات آسیایی اعزام می شوند ادامه داد: به طور قطع این اعزام ها و حضور در رقابت های برون مرزی سبب می شود مردم و بخش خصوصی رغبت بیشتری برای حضور در سوارکاری داشته باشند.
خلیلی با تمجید از عملکرد سوارکاری همدان گفت: همدان یکی از استانهای فعال و صاحب نام در سوارکاری کشور است و عملکرد مسئولان ورزش همدان و نیز هیات سوارکاری این استان قابل تقدیر است.
رئیس فدراسیون سوارکاری یادآور شد: سوارکاری همدان به نام خانم قراگزلو قرین شده است و این استان از قدیم مهد پرورش اسب اصیل ایرانی بود.
وی از رئیس هیات سوارکاری همدان خواست به دنبال پرورش مدیران و میدان دادن به نیروهای جوان باشند تا مجمع انتخاباتی بعدی با حضور کاندیدای بیشتری برگزار شود.
وی با اشاره به وعده استاندار همدان مبنی بر حمایت از میزبانی مسابقات فراملی و کشوری گفت: با توجه به حمایت های استاندار همدان و زیرساخت های مناسبی که در این استان وجود دارد توقع از استان همدان برای میزبانی مسابقات ورزشی بالا رفته و در حوزه فدراسیون سوارکاری انتظار داریم سال آینده همدان میزبان حداقل 2 رویداد ملی سوارکاری باشد.
خلیلی افزود: سوارکاران همدانی همواره در مسابقات داخلی و خارجی حضوری فعال دارند و خوشحالم که توجه ویژه ای به توسعه این ورزش در استان همدان شده و آقای برقعی در ریاست این هیات ابقا شده است.
خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری کشور برای حضور در مجمع انتخابات هیات سوارکاری همدان به این شهر سفر کرده بود.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.