به گزارش ایرنا ناصر مرادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وجود حامی مالی از نیاز‌های مهم ورزش استان به شمار می‌ رود که با وجود تلاش بسیار هیات های ورزشی جذب اسپانسر یکی از سخت‌ ترین امور در ورزش همدان محسوب می شود.
وی اضافه کرد: بیشتر هزینه های هیات و هزینه اعزام تیم بانوان در یک اسلحه نیز توسط اداره‌ کل ورزش و جوانان استان و مساعدت مدیر کل ورزش و جوانان تامین شده است.
وی گفت: شمشیربازی در سال های اخیر جهش بسیار چشمگیری و بی سابقه داشته و در چند سال گذشته چندین عنوان بین المللی و آسیایی توسط همدانی ها به دست آمده است.
وی افزود: در حال حاضر 6 مربی و هفت داور شمشیربازی از استان همدان در سطح کشور فعالیت می‌کنند و در تلاش هستیم که با افزایش دوره‌های مربیگری تعداد مربیان همدان را بیشتر کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ورزشکاران و مربیان در سالیان اخیر تجربه خوبی بدست آورده اند و قصد داریم از علیرضا سلیمانی که در کلاس های مربیگری شرکت کرده و صاحب عنوان های متعدد کشوری است به عنوان مربی بهره بگیریم.
مرادی افزود: در حال حاضر 52 بازیکن در بخش بانوان و 52 بازیکن در بخش مردان همه روزه در سالن اختصاصی این رشته مشغول تمرین هستند و خود را برای مسابقات کشوری آماده می‌سازند.
وی اظهار کرد: شمشیربازی همدان از امکانات خوبی برخوردار است و مهمتر از همه اینکه استعدادهای بالقوه ایی در این استان وجود دارد و هم اکنون نیز در اردوهای تیم ملی ورزشکاران متعددی داریم.
مرادی یادآور شد: همچنان برای کشف استعدادها با مدارس همدان در ارتباط هستیم و استعدادهای خوبی را کشف کرده ایم که برای شکوفایی آنها نیاز به زمان داریم و نمی توانیم در کوتاه ترین مدت انتظار مدال از آنها داشته باشیم.
وی افزود: البته کسب مقام سوم نوجوان استان در اسلحه فلوره در رقابت های قهرمانی کشور حاصل همین استعدادیابی ها است.
همدان از دیرباز یکی از استان های مدال آور در عرصه شمشیربازی ملی و بین المللی بوده است.
نبود حامی مالی همواره یکی از بزرگترین مشکلات هیات های ورزشی به شمار می رود.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.