محمد مددی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمیته های مختلف در سطح کشور تشکیل می شود و کمیته فنی نمادهای گرافیکی به همدان واگذار شده است.
وی تصریح کرد: کمیته فنی TC145 با عنوان 'نمادهای گرافیکی' به تدوین و بازنگری استانداردهای این حوزه می پردازد و موجب رشد و شکوفایی صنایع دستی و مولفه های هنری و گرافیکی خواهد شد.
مدیرکل استاندارد همدان گفت: در این کمیته از صاحبنظران هنر و گرافیک کشور برای ورود به عرصه بین المللی و دست یابی به بازارهای جهانی بهره مند خواهیم شد.
مددی با اشاره به اهمیت استاندارد سازی بین المللی در عرصه تجارت جهانی گفت: در این چارچوب فعالیتهای سازمان استاندار کشور با استانداردهای بین المللی همگام و ساماندهی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در گام نخست کمیته های فنی متناظر با کمیته های استاندارد بین المللی (ISO) تشکیل می شود و از ظرفیتهای علمی، پژوهشی و اکادمیک استان نیز در کنار نظرات کارشناسان سازمان بهره مند خواهیم شد.
مددی با اشاره به اینکه سازمان بین المللی استاندارد(ISO) سالانه پیامی را به صورت پوستردر سراسر دنیا منتشر می کند، یادآورشد: امسال این پیام توسط یکی از فرهیختگان حوزه گرافیک کشور تعیین و طراحی شد و اتفاقی نادر در کشور بود.
وی خاطرنشان کرد: 'استاندارد شهرها را هوشمندتر می کند' پیام امسال سازمان بین المللی استاندارد بود که موجب افتخار ایرانیان شد و نشان داد کشور ما از ظرفیتهای بی نظیری برخوردار است.
2087/7527
خبرنگار: زهرازارعی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.