آیین تقدیر و معارفه شهردار همدان پس از انتخاب عباس صوفی به عنوان شهردار جدید شهر همدان٬ برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ناصر نیکبخت در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت انتخاب اعضای شورای شهر و شهردار در تمرین دموکراسی و مردم‌سالاری دینی گفت: باید تلاش کنیم شوراها بتوانند آسان‌تر تصمیم بگیرند و در روند انجام وظایف خود بهتر عمل کنند.

وی افزود: شهر همانند ما یک موجود زنده است که نیازهای خود را به تاریخ و هویت تاریخی٬ محیط زیست و فضای سبز٬ پوشش و لباس مناسب و... دارد و این وظیفه ماست تا این نیازها را برآورده کنیم و بعید می‌دانم ما توانسته باشیم این نیازها را برآورده کنیم.

استاندار همدان ضمن تقدیر از عملکرد شهردار سابق اظهار داشت: گرچه عملکرد شهردار سابق بسیار خوب بوده اما هنوز کارهای بسیاری مانده که لازم است به سرعت انجام شوند.

نیکبخت با اشاره به تاریخ و فرهنگ شهر همدان تصریح کرد: همدان شهری با اهمیت و دارای ۱۸۰۰ اثر تاریخی است اما متاسفانه به اندازه تراز مهم این شهر برای آن خدمت نکرده‌ایم.

وی ضمن اشاره به میزبانی شهر همدان در دو اجلاس مهم جهانی در سال ۲۰۱۸ میلادی و نامناسب بودن ورودی‌های شهر همدان برای میزبانی از این دو اجلاس٬ از شهردار خواست شهر را برای این اتفاق مهم آماده کند و اعلام کرد از هیچ کمک مادی و معنوی در پیشبرد اهداف توسعه و پیشرفت شهر همدان فروگذار نخواهد کرد.

استاندار همدان اجرای پروژه رینگ سوم شهر گسترش شهر را به اتمام بازنگری طرح جامع مدیریت شهری موکول کرد و افزود: بازنگری بر طرح جامع مدیریت شهری به تازگی آغاز شده و پس از اتمام آن٬ رینگ سوم توسعه شهر تعیین تکلیف خواهد شد.

طی این مراسم محمودرضا عراقی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز با اشاره به تعامل بین معاونت امور عمرانی و شهرداری توصیه‌هایی برای شهردار و اعضای شورای شهر ارائه و خاطرنشان کرد: ساماندهی نیروی انسانی در مجموعه شهرداری باید در چارچوب شایسته‌‌سالاری بوده و اقدامات صورت‌گرفته در شهرداری نباید به هیچ وجه سلیقه‌ای باشد.

عراقی تاکید کرد: جلب اعتماد مردم٬ شفافیت در بودجه و هزینه‌ها و رعایت اخلاق حرفه‌ای از جمله مهمترین مسائلی است که شهردار و اعضای شورای شهر باید درنظر بگیرند.

ابراهیم مولوی رئیس شورای شهر همدان نیز با اشاره به انتخاب عباس صوفی به عنوان شهردار جدید همدان ابراز داشت: مهمترین دلیل این انتخاب استفاده از افراد بومی برای توسعه پایدار شهر بوده‌ است.

وی ضمن تقدیر از زحمات رسولی شهردار سابق همدان بیان کرد: از همه انتظار داریم عباس صوفی را یاری کنند تا برای آبادانی و توسعه شهر قدمی برداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.