محمد رودباری روز شنبه در بازدید از پایانه باری همدان و مجتمع بین راهی پردیس غرب در جمع خبرنگاران افزود: در استان همدان یک‌هزار و 50 دستگاه مینی بوس فعال است که بیش از 950 دستگاه فرسوده است و ناوگان باری استان همدان نیز دارای 13 هزار و 400 دستگاه خودروی ملکی است .
وی با اشاره به اینکه از سال آینده تردد کامیون با عمر 50 سال ممنوع می‌شود افزود: این در حالی است که در سطح استان کامیونی وجود دارد که 75 سال سن دارد و دارای کارت هوشمند است.
رودباری با بیان اینکه شرایط نوسازی ناوگان باری مناسب بوده و دولت یارانه برای این موضوع در نظر گرفته است، اظهار کرد: 80 درصد از قیمت ماشین جدید به مالکان خودرو وام داده می‌شود که دارای کارمزد 9 درصد و بازپرداخت پنج تا هفت سال دارد.
وی با اعلام اینکه تعداد 65 هزار دستگاه در مرحله نخست برای نوسازی ناوگان باری توافق‌نامه امضا شده است، ادامه داد: فرصتی مناسبی است که رانندگان برای نوسازی ناوگان اقدام کنند.
وی با بیان اینکه 12 پایانه در سطح استان فعال بوده که دارای 320 دستگاه اتوبوس است افزود: 80 درصد ناوگان اتوبوسی استان همدان VIP است و در پایانه انقلاب همدان دفتر نظارتی از سوی اداره کل راهداری وجود دارد که نظارت لازم را شکل دهد.
وی بیان کرد: 700 دستگاه سواری کرایه در ناوگان حمل و نقل عمومی فعال است که عمر 10 ساله دارند و در نوسازی ناوگان باری و مسافری به جدیت وارد و با شرکت‌های بزرگ تولیدکننده خودرو توافق‌نامه منعقد شده که رانندگان می‌توانند به این شرکت‌ها مراجعه کرده و نسبت به نوسازی ناوگان اقدام کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه زمینه برای نوسازی ناوگان اتوبوسی، مینی‌بوسی، سواری و ون فراهم شده است، اظهار کرد: اگر کسی متقاضی راه‌اندازی سواری کرایه روستایی باشد تسهیلات با کارمزد چهاردرصد و مدت بازپرداخت پنج ساله است.
رودباری با اشاره به اینکه پنج هزار و 300 کیومتر راه در سطح استان همدان وجود دارد، بیان کرد: 2 هزار و 700 کیلومتر راه روستایی آسفالته، 85 کیلومتر آزادراه و 578 کیلومتر راه شریانی در استان همدان موجود است.
وی با بیان اینکه 99.2 درصد جمعیت روستایی استان همدان از راه آسفالته برخوردار است، افزود: 2.3 کل راه‌های کشور در همدان بوده که نگهداری و بهره‌برداری از این راه‌ها کار دشواری است.
وی بیان کرد: 92 شرکت حمل و نقل کالا و 52 شرکت حمل مسافر در استان همدان فعال هستند و 19 هزار راننده در بخش حمل و نقل کالا و سه هزار نفر در بخش حمل و نقل مسافر فعال بوده که همگی دارای کارت هوشمند هستند.
رودباری گفت: 61 مورد موافقت اصولی برای ایجاد مجتمع‌های خدمات بین راهی در استان همدان صادر شده است و در حال حاضر 27 مجتمع فعال بوده و 12 مجتمع در دست ساخت است.
وی تصریح کرد: 102 دستگاه تردد شمار در سطح استان همدان فعال است و 2 دستگاه توزین در حال تردد در سطح استان همدان ایجاد شده و براساس مصوبه انجام شده 2 دستگاه دیگر نیز نصب می‌شود.
گفتنی است پنج هزار و 300 کیلومتر راه در استان همدان وجود دارد .
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.