محمدناصر نیکبخت روز شنبه در نشست اعضای کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان، افزود: مبارزه با قاچاق کالا در کشوری که خواستار اجرای اقتصاد مقاومتی است و تولید آن آسیب دیده و می خواهد اشتغال را احیا کند، ضروری است.
وی افزود: اگر مبارزه با قاچاق کالا به صورت جدی نباشد، باید شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران باشیم.
وی ادامه داد: افزایش ورود کالای قاچاق به کشور به مثابه ایجاد بازار کار برای کارگران دیگر کشورها و بیکار شدن کارگران فعال در واحدهای تولیدی داخل کشور است.
استاندار همدان یادآوری کرد: رهبر معظم انقلاب به درستی بیان داشتند که وقتی کالایی در کشور تولید می شود نباید مشابه آن وارد کشور شود.
وی با بیان اینکه کالای قاچاق به سفره مردم نیز آسیب می زند، گفت: عوامل نیروی انتظامی و اطلاعات، فعالیت های خوبی برای مبارزه با قاچاق کالا انجام داده و با تلاش شبانه روزی در برابر قاچاقچیان ایستاده اند.
نیکبخت بیان کرد: با توجه به اینکه اموال قاچاق کشف شده تحویل سازمان اموال تملیکی می شود انتظار داریم فعالیت این مجموعه با حضور مدیر جدید نسبت به گذشته تغییر کرده و شاهد تحول باشیم.
استاندار همدان تاکید کرد: در همین ارتباط باید روند تعیین تکلیف کالاهای کشف شده شتاب گیرد و مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در تعزیرات حکومتی کاهش یابد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مواد آرایشی و بهداشتی بخشی از کالاهای کشف شده قاچاق را تشکیل می دهند، باید به مردم درباره آثار زیانبار مصرف اینگونه کالاها که تهدیدی برای سلامتی آنهاست، اطلاع رسانی کافی صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمارهای ارایه شده از طرف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همدان، یکهزار و 300 میلیارد ریال کالای قاچاق از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه در این استان کشف شده است.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری*انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.