حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر، بر لزوم نگاه کارشناسی نمایندگان مجلس به مسایلی همچون اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان، رکود و بیکاری و در مجموع اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.
وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست با دقت لایحه بودجه 97 را بررسی و تصویب و در صورت لزوم اصلاحاتی در بندهای آن لحاظ کنند.
خطیب جمعه ملایر افزود: از مسئولان که دلسوز مردم هستند و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم ضعف های لایحه بودجه سال 97 را برطرف کنند و ضمن دیدن خلاء ها، نگاه کاشناسی به این لایحه داشته باشند.
امام جمعه ملایر با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، حفظ این وحدت را امری ضروری برشمرد و اظهار کرد: حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال پیشرفت کشور باید در کنار هم و با هم متحد باشند و مسیر واحدی را برای تعالی طی کنند.
وی ادامه داد: امروز دشمن درصدد ایجاد تقابل بین حوزه و دانشگاه است که این امر می تواند ملت و اسلام را به خطر بیندازد.
وی اضافه کرد: تعالی بخشیدن به ایران و نظام اسلامی، استقلال و خودکفایی کشور و شکست دادن تحریم ها و تهدیدهای دشمنان باید از اهداف وحدت حوزه و دانشگاه باشد.
وی با تاکید بر اینکه حوزویان باید اخلاق، اراده و بنیه های اعتقادی؛ و دانشگاهیان تلاش، جهاد و کوشش علمی را در دستور کار خود دهند، افزود: ما برای رسیدن به آن نقطه رفیع و بلند نیازمند به اعتقاد، تکامل، اخلاق و مجهز شدن به علم روز هستیم.
حجت الاسلام برقراری با سفر اخیر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران اشاره کرد و گفت: به گفته مسئولان سفر بوریس جانسون برای بهبود روابط اقتصادی ایران با انگلیس و اخذ تصمیماتی درباره پسا برجام است، در حالیکه رسانه های معاند مدعی شده اند که هدف از این سفر آزاد کردن دو جاسوس زندانی شده در ایران است.
وی با اشاره به ایجاد ناامنی در منطقه و جنگ در کشورهای اسلامی بیان کرد: انگلیس نیز در این ناامنی ها همپای آمریکا است و تقاضا داریم مسئولان در چنین سفرها و تعاملات خارجی از مواضع انقلابی وارد شوند.
وی همچنین بر لزوم ارسال هر چه بیشتر کمک های مردمی به زلزله زدگان کرمانشاه و سرپل ذهاب تاکید کرد و گفت: وضعیت زلزله زدگان غرب کشور با توجه به سرد شدن هوا، بدتر شده است و همچنان نیاز به کانکس و وسایل گرمایشی دارند.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.