احمد باقری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارگاه ها شامل کارگاه 260 تنی بسته بندی انواع گیاهان دارویی و عرقیات سنتی، کارگاه 900 تنی بسته بندی سبزیجات و صیفی جات، کارگاه 2 هزار تنی بسته بندی خشکبار و کارگاه یک هزار تنی تولید انواع مواد طعم دهنده و خوراکی است.
وی با بیان اینکه شهرستان نهاوند یکی از قطب های اصلی تولید چغندرقند در استان بشمار می رود، اضافه کرد: در سفر معاون وزیر جهادکشاورزی به نهاوند بحث احداث یک کارخانه در این شهرستان مطرح و سرمایه گذار نیز معرفی شد که سرانجام مجوز ایجاد کارخانه پنج هزار تنی صادر شد.
باقری گفت: مجموع شرایط مثبتی که امسال شاهد بودیم باعث شد که تولید سیب نیز در این شهرستان به 70 هزار تن برسد.
وی این موضوع را عاملی در جهت کاهش قیمت سیب دانست و افزود: با کاهش قیمت، کاورزان به ذخیره سیب روی آوردند و متاسفانه به دلیل کمبود سردخانه برخی در این کار موفق نبودند و این مساله مشکلاتی را برای باغداران بوجود آورد.
وی افزود: در حال حاضر میزان ظرفیت سردخانه های نهاوند 10 هزار تن است که با پیگیری های صورت گرفته، هشت سرمایه گذار متقاضی ایجاد سرخانه در این شهرستان شدند.
باقری با بیان اینکه برای این سرمایه گذاران موافقت اصولی صادر شده است، با صدور مجوزهای لازم، میزان ظرفیت سردخانه های شهرستان به 50 هزار تن افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، شهرستان نهاوند با توجه به آب و هوای مساعد، از قطب های اصلی کشاورزی استان همدان بشمار می رود و در بسیاری زمینه ها رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.
چغندر قند از مهمترین محصولات تولیدی نهاوند است که در سال جاری چهار هزار هکتار از اراضی شهرستان را به خود اختصاص داده بود و محصول تولیدی آنها به کارخانه های قند بیستون در استان کرمانشاه، چالان چولان در استان لرستان، کارخانه قند همدان و کارخانه های نقش جهان و بنیاد در استان اصفهان منتقل شد.
از عمده ترین تولیدات محصولات کشاورزی شهرستان نهاوند می توان به گندم، جو، چغندر قند، کلزا، گشنیز، آفتابگردان، نخود و لوبیا، ذرت، خیار، سیب، هلو، شلیل، گردو، زرد آلو، گیلاس و آلبالو اشاره کرد.
7525/2090
خبرنگار: وحید سیفی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.