محمد ناصر نیکبخت عصر پنجشنبه در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان تویسرکان افزود: امسال با همه محدودیت های منابع، 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی دولت برای اشتغال در استان در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: اگر بتوانیم تمام سهمیه تسهیلات اشتغال استان را جذب کنیم در اشتغال استان موثر خواهد بود که بسیار به این جذب امیدوار هستیم.
استاندار همدان اظهار کرد: رتبه کسب و کار استان بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس از 24 به 11 رسیده است که نشان دهنده بهبود شرایط کسب و کار در استان است.
نیکبخت با تاکید بر واگذاری طرح ها به بخش خصوصی افزود: 355 طرح نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شده و 120 طرح نیز آماده واگذاری است.
وی ادامه داد: در استان همدان فعالیت خوبی صورت گرفته و نیروگاه های خورشیدی با سرمایه گذار مستقیم خارجی برای 200 مگاوات نهایی شده و همچنین 4 واحد به بهره برداری رسیده و 5 واحد هم آماده بهره برداری است.
وی اضافه کرد: استان همدان پایلوت نیروگاه های خورشیدی در کشور است و پساب فاصلاب همدان برای اولین بار در کشور به نیروگاه شهید مفتح منتقل و 28 چاه که موجب ایجاد فروچاله می شد، آزاد شد و عملکرد نیروگاه از 30 درصد به 100 درصد رسید.
وی ادامه داد: بقیه پساب تصفیه شده نیز برای منطقه اقتصادی جهان آباد گذاشته شده که برای فعالیت منطقه اقتصادی نیاز به حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت داریم.
استاندار همچنین با تاکید بر رفع موانع واحدهای تولیدی تاکید کرد: در همین ارتباط مشکلات واحدهای تولیدی را با همه بانک ها بررسی کرده ایم.
نیکبخت با اشاره به برگزاری دو اجلاس بزرگ گردشگری در سال آینده در همدان افزود: در سال 2018 دو جشنواره بزرگ جهانی و آسیایی در حوزه گردشگری را برای همدان داریم و از الان باید برای این جشنواره برنامه ریزی کرد.
وی اضافه کرد: استان همدان بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی از همه ادوار دارد و هیچ جای ایران مزیت گردشگری استان همدان را ندارد.
به گزارش ایرنا، میزان تسهیلات رونق تولید در استان همدان 6 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.