فاطمه شیرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شاخص های پیش بینی شده برای تعداد پرستاران بر اساس جمعیت، تعداد تخت های بیمارستانی و تعداد پزشک است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه نمی توان به طور دقیق شمار جمعیت را تخمین زد و احتمال کمبود پزشک در مراکز درمانی نیز وجود دارد، بنابراین بهترین شاخص تعداد تخت های بیمارستانی است.
وی بیان کرد: ضریب پرستار نسبت به تخت بیمارستان باید رقم 1.7 باشد که این آمار در همدان 1.2 است با این توصیف پنج دهم از ضریب پیش بینی شده عقب هستیم.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: برای رفع این مشکل آزمون های استخدامی انجام شده است و قرار است در اوایل سال آینده نیز نسبت به جذب کادر پرستاری اقدام شود.
شیرانی اضافه کرد: در آزمون استخدامی امسال 129 پرستار استخدام شدند که 85 درصد از آنها پرستاران فعال در مراکز درمانی در قالب قراردادهای شرکتی، طرحی و قراردادی بودند و 15 درصد از خارج مجموعه جذب شدند.
وی توضیح داد: به دنبال جذب نیروی جدید، پرستارانی که چهار سال به صورت طرحی فعالیت داشتند‌ جایگزین پرستاران شرکتی که در آزمون استخدام قبول شده اند، می‌شوند.
وی گفت: تا افق 1404 باید یک هزار تخت بیمارستانی در همدان فعال شود که تاکنون این طرح در بیمارستان شهید قدوسی نهاوند و بیمارستان قائم (عج) اسدآباد اجرایی شده و در بیمارستان های بهار و اکباتان سابق نیز اجرایی می شود.
سه هزار 500 کادر پرستاری در قالب پرستار (فوق لیسانس و دکترا)، کارشناس بیهوشی، اتاق عمل، دیپلم بهیاری، کمک پرستار، کمک بهیار و بیمار بر در مراکز درمانی همدان فعال هستند.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.