در این مطلب می خوانیم: عباس صوفی پس از مهر تایید اکثریت اعضای دوازدهمین دوره شورای اسلامی بر نام خود، برای سِمت شهرداری کلانشهر همدان حکم رسمی وزارت کشور را هم روز یکشنبه هفته جاری دریافت کرد تا در فرصتی چهار ساله از تمام تجربه، انگیزه های همیشگی و هم وغم خویش در راه خدمت به زادگاه و آبادانی این کهن شهر بزرگ استفاده کند.
به استناد تمام سوابق و شناسنامه شخصی و اجتماعی عباس صوفی، وی یکی از بومی ترین مدیران و در حال حاضر شهردار همدان است که کمر همت برای خدمت به همشهریان فهیم و نکته دان خود می بندد؛ چراکه بیشترین دوران تحصیلات و پس از آن مسئولیت های متوالی و به نوعی مرتب، فرصت خروج یا مهاجرت به عباس صوفی را نداده است تا در استان و یا شهری دیگر زندگی و خدمت کند و او همواره در کنار خانواده خوشنام خویش در همدان و بخصوص محله های قدیمی شهر پا به پای مردم این دیار بوده و آمده و بزرگ شده و پای گرفته است.
این یک فرصت و امتیاز ممتازی برای یک مدیر و بخصوص یک شهردار است که قبل از هر لازمه ای با تمام اسم و رسم و فرازونشیب حوزه مدیریت و مأموریت خود آشنا باشد و مانند آن سردار جنگ که برای عملیات جنگی و پیروزی در یک نبرد باید به تمام مختصات و وضعیت منطقه عملیات آشنا باشد، می داند شهر تاریخی همدان و مردمان دردآشنای این دیار چه می خواهند و کلید توسعه این شهر به کدام سو می چرخد.
یقینا شخص آقای صوفی در وهله اول به عنوان یک شهروند همدانی و عنصری بومی نیک می داند مردم همدان بخصوص درباره یک شهردار چگونه فکر کرده و قضاوت می کند و چه تعریفی از شهردار خوب و یا خدای ناکرده بد دارند.
بی گمان خودِ آقای صوفی بیشتر از هر همدانی دیگر با کارنامه مرحوم « بهنامجو » که مقطعی از دهه 60 و اوج بمباران و موشکباران این شهر توسط رژیم بعث عراق، شهردار همدان بوده است، آشناست و نکات ضعف و قوت او را می شناسد؛ چون به پرونده تمام شهرداران گذشته به نوعی دسترسی داشته است و از سویی خوب می داند چرا مردم همدان همیشه و در هر محفلی به نیکی از مرحوم بهنامجو یاد می کنند. البته در این نوشتار نگارنده هیچ اعتقادی به مقایسه بین افراد ندارم ولی خوب اذهان مردم و بایگانی افکار عمومی هرگز قابل انکار نمی باشد.
بنابراین یک نکته مسلم در خصوص شهرداری عباس صوفی برای مردم همدان از قبل به یقین نزدیک است، اینکه آقای صوفی نیز یک فرد بومی و بزرگ شده در نظام اجرایی شهر خودمان است و با علم به قضاوت و تفکر همشهریان خویش قدم در راه خدمت می گذارد.
اینک عباس صوفی در آغاز مقطع جدیدی از زندگی فردی و اجتماعی خویش در دارالمؤمنین همدان به این می اندیشد که این چهار سال و شاید چند چهار سال دیگر به لطف خدا در پس این زمان زودگذر بر او خواهد گذشت و روزی در آینده ای نه چندان دور و فضای قضاوت نسل های جدید آقای عباس صوفی در رهگذری از شهر درباره خود خواهد شنید که این نشان و این نام از اوست، یاد بداریمش که شایسته این نام نکوست.
روزنامه همدان پیام به مدیر مسئولی نصرت الله طاقتی احسن در استان همدان چاپ و منتشر می شود.
7523/2090
تنظیم کننده: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.