به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این رمان مجموعه ای از داستان های پیوسته به قلم «مرتضی فرجی» از نویسندگان جوان استان همدان است.
مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری همدان در این ارتباط گفت: کتاب «ماندن» شامل هفت داستان کوتاه «زردِ خوشه‌های شهریور»، «آسمان، ابرهایت را از شهر من ببر»، «خاکستر برف»، «بارانِ تابستان و باغ گیلاس»، «کینه کشی»، «ماه خواهر ندارد» و «عاشق را از آخر بخوان» است که در عین مستقل‌ بودن، به یکدیگر وابستگی ارگانیک دارند به طوری که پس از مطالعه کتاب، تصویری یکپارچه در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد.
وی افزود: داستان های اقلیمی بیشتر بازتاب دهنده ویژگی ها و عناصر مشترکی چون فرهنگ، باورها، آداب و رسوم یک منطقۀ جغرافیایی هستند و جای خالی این نوع ادبیات در استان و همچنین خلا موجود بین آثار چاپ شده مشاهده می شد.
زندی خاطرنشان کرد: حوزه هنری با یاری نویسندگان توانمند، در جهت تولید و چاپ اثری با محوریت اقلیم همدان در قالب داستان تلاش می کند و «ماندن» نخستین اثر در این زمینه است.
مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری یادآورشد: جلد این کتاب را «آتنا لوینی» طراحی کرده و در 127 صفحه و قطع رقعی با جلد نقره‌ کوب و با قیمت 80 هزار ریال به بازار کتاب عرضه شده است.
گفتنی است، مرتضی فرجی تاکنون سه رمان تالیف شده دارد و مجموعه «ماندن» نخستین اثر منتشر شده این نویسنده است.
فرجی در اولین جایزه ادبی «اروند» با داستان «برگشتن» رتبه نخست را کسب کرد. عنوان سومی در جشنواره «بیت‌ عتیق» و شایستگی تقدیر در یادواره سراسری ادبی هنری «خط سرخ منا» از جمله افتخارات این هنرمند همدانی است که هم اکنون مشغول تدوین رمان «برآمدگی» است.
رمان «ماندن» هفتاد و سومین اثر مکتوب و سومین اثر داستانی حوزه هنری استان همدان است که توسط انتشارات سوره مهر چاپ شده است.
7527/2090
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.