سرهنگ پژمان قویمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از دریافت اخباری مبنی بر تولید عرقیات غیراستاندارد و غیربهداشتی، عوامل کلانتری انتظامی همدان اقدام به بررسی صحت موضوع کردند.
وی ادامه داد: به دنبال بررسی های صورت گرفته مشخص شد فردی حدود 46 ساله در یک کارگاه اقدام به تولید و توزیع عرقیات بی کیفیت می کند.
فرمانده انتظامی شهرستان همدان بیان کرد: پس از بازرسی از این محل حدود پنج هزار لیتر عرقیات فاقد کیفیت کشف و ضبط و برای فرد متخلف پرونده قضایی تشکیل شد.
سرهنگ قویمی اضافه کرد: همچنین در این کارگاه غیر مجاز برچسب مروبط به واحدهای تولید عرقیات گیاهی معتبر مربوط به سایر استان ها کشف و ضبط شده است.
روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این باره اظهار کرد: در جریان بازرسی از عطاری های حاشیه شهر، همه محصولات گیاهی غیر استاندارد جمع آوری شد.
وی افزود: کارشناسان اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل غذا و دارو با همراهی کارشناسان معاونت درمان و سایر نهادهای مسئول در گشت بازرسی از عطاری های، محصولات تقلبی، غیرمجاز و همه محصولات گیاهی غیراستاندارد را از قفسه های عرضه محصولات عطاری های خاطی جمع آوری کردند.
طبق آئین نامه، عطاری ها فقط مجاز به فروش و عرضه، اندام زنده و خشک گیاهان دارویی و عرقیات هستند؛ همچنین داروهای گیاهی و شیمیایی باید در داروخانه ها عرضه شود و عطاری‌ها مجاز به عرضه این داروها نیستند.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.