به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا زارعی یادآوری کرد: پس از دریافت گزارشی از دادگستری همدان مبنی بر جعل یک فقره فیش واریزی بابت وجه الکفاله، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: طبق بررسی ها مشخص می شود که به دستور قاضی اجرای احکام برای ضبط و برداشت مبلغ محکومیت، شخصی با هویت مشخص به امور مالی دادگستری معرفی شده است ولی فیش واریز نقدی به صورت ماهرانه ای جعل و به عنوان 'وجه الکفاله' و 'تأیید قرار' توسط محکوم علیه ارائه و سپس این فرد آزاد می شود و دیگر مراجعه ای نداشته است.
این مقام انتظامی افزود: با بررسی این پرونده قضایی معلوم شد که این فرد به اتهام مصرف و حمل و نگهداری مواد مخدر از نوع شیشه بازداشت شده است و هویت و آدرس وی جعلی و اطلاعات داده شده همگی غیر واقعی است.
سرهنگ زارعی ادامه داد: با توجه به هویت ناعملوم متهم و احتمال وقوع جرائمی دیگر به همین شیوه، شناسایی و دستگیری جاعل در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی گفت: با وجود نبود هرگونه سرنخی از متهم ولی با دریافت پرونده اصلی از دادسرا و بررسی دقیق مشخص شد جاعل دارای چندین فقره سابقه کیفری از جمله جعل و کلاهبرداری است.
رئیس پلیس آگاهی همدان بیان کرد: با بررسی مجدد پرونده مشخص شد که متهم به همراه پدرش در اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس، پرونده ای تحت عنوان جعل خلافی خودرو و بیمه نامه مفتوح دارد.
وی بیان کرد: متهمان مورد رصد قرار گرفته و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.
سرهنگ زارعی اضافه کرد: در بازرسی از محل اختفای این فرد تعداد زیادی مهر، دستگاه اسکنر، رایانه و کاغذهای رنگی کشف و مشخص شد که نامبردگان علاوه بر جعل اسناد دولتی، در حال انجام چندین فقره کلاهبرداری به روش فروش وام ازدواج بودند و تعداد زیادی از افراد را به این روش اغفال و مبالغی از آنها اخذ کرده اند.
این مقام مسئول اظهار داشت: متهمان تاکنون به پنج فقره جعل اسناد دولتی از قبیل فیش واریزی به دادسرا، برگ خلاصه وضعیت خلافی و بیمه نامه خودرو و پنج فقره کلاهبرداری شامل فروش وام و همچنین یک فقره سرقت پرونده از دادسرای همدان، اعتراف کردند.
یادآوری می شود هفته گذشته فردی که اقدام به جعل مهر ادارات و شرکت های دولتی و غیردولتی در شهرستان بهار می کرد، نیز در جریان اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی دستگیر شد.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.